Gå til innhold

Skjønner ikke - 3dmark05 resultater


assz0r

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror den scoren i 3Dmark05 er noenlunde normal. Det blir mye lavere score i 05 enn tidligere versjoner (naturligvis) fordi 05 er utrolig krevende. Kan dog ikek si med sikkerhet at det er den scoren du skal ha, siden jeg ikke har lekt meg mye med 05 selv enda. Kanskje noen andre kan svare på det.

 

AA = antialiasing = kanter på objekter i spill blir mye mykere og mer naturlig. Ikke hakkete. krever veldig mye ekstra GPU-kraft.

 

AF = anisotropic filtering = teksturer (overflater på ting) ser mye skarpere ut når de er lengre fra deg, og i skarpe vinkler i forhold ti lsynsfeltet ditt. Bruker en del eksra GPUkraft, men ikke lagt fra så mye som AA.

 

Håper det hjalp.

-Stigma

Lenke til kommentar
Tror den scoren i 3Dmark05 er noenlunde normal. Det blir mye lavere score i 05 enn tidligere versjoner (naturligvis) fordi 05 er utrolig krevende. Kan dog ikek si med sikkerhet at det er den scoren du skal ha, siden jeg ikke har lekt meg mye med 05 selv enda. Kanskje noen andre kan svare på det.

 

AA = antialiasing = kanter på objekter i spill blir mye mykere og mer naturlig. Ikke hakkete. krever veldig mye ekstra GPU-kraft.

 

AF = anisotropic filtering = teksturer (overflater på ting) ser mye skarpere ut når de er lengre fra deg, og i skarpe vinkler i forhold ti lsynsfeltet ditt. Bruker en del eksra GPUkraft, men ikke lagt fra så mye som AA.

 

Håper det hjalp.

-Stigma

Ikke for 6800GT.

 

Med min P4 3.2 og 6800 Gamer Edition får jeg 3900 standard, da med 12 pipelines..

med 16 får jeg 4400, dog med mye artifatcs.

 

Mulig en formatering vil hjelpe endel. Skal kunne forvente over 4000 i score med det oppsettet...!

Lenke til kommentar
AA = antialiasing = kanter på objekter i spill blir mye mykere og mer naturlig. Ikke hakkete. krever veldig mye ekstra GPU-kraft.

 

AF = anisotropic filtering = teksturer (overflater på ting) ser mye skarpere ut når de er lengre fra deg, og i skarpe vinkler i forhold ti lsynsfeltet ditt. Bruker en del eksra GPUkraft, men ikke lagt fra så mye som AA.

MSAA bruker veldig lite GPU kraft. Det dette går på er minne bruk og båndbredde.

Med dagens high-end kort med 256MB VRAM, høy minne båndbredde og effektiv Z og farge komprimering så koster MSAA som regel ganske lite ytelse.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
MSAA bruker veldig lite GPU kraft. Det dette går på er minne bruk og båndbredde.

Med dagens high-end kort med 256MB VRAM, høy minne båndbredde og effektiv Z og farge komprimering så koster MSAA som regel ganske lite ytelse.

Det er teknisk riktig det du sier, men dette var da en forenklet forklaring for en som ikke hadde vært borti utrykkene før ;)

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Selv om det kan være vanskelig å forklare på en enkel måte syns jeg ikke det er ok å gi feilaktig informasjon. Du kunne f.eks ha skrevet: "AA kan koste en god del ytelse", noe som både er enkelt og riktig. Kanskje tilogmed lettere å forstå enn "krever mye GPU-kraft".

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Har en amd athlon xp 3200+, geforce 6800GT 256mb - ikke overklokket , 1024mb ram - (ikke sikker hvordan ram).

 

Får 3313 i score med 3dmark05 - er dette en normal score med det jeg har?

 

Og hva er AA of AF? har lite peil :p :p

Har ca. samme oppsett som du. 6800GT klokket til 440/1,2. En XP3000+ og 1GiB RAM. Får 5500 i 3dmark05. Bruker forceware 66.93 og skrur alt på high performance i driveren. Lar alle options som kan settes til application-controlled stå på det.

 

Edit: Fikk 4600 med orginal clock (350/1,0) på skjermkortet (ingen ting annet er overklokket).

Endret av dravisher
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...