Gå til innhold

HP OmniBook900B -Ettermontere DVD brenner?

Gunsmoke

Anbefalte innlegg

Hei

Har en HP Omnibook900B, en eldre 500mHz PentiumIII med 196MB Ram og 40GB hardisk. Liten og lett 1.9kg.

Denne har verken DVD/CD-spiller eller floppy(savner cd spiller), men har en Ekspansjons module som kalles External Module Bay. Til denne har jeg en floppy modul som passer.

Mitt spørsmål er om det er mulig å kjøpe en ny DVD-brenner for bærbar, og plassere denne i den eksterne modul bayen?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal da i utgangspunktet la seg gjøre å kjøpe en dvd brenner og sette inn i maskinen. Å brenne dvd-er kan kanskje være litt for krevende for din bærbare.

Å se filmer kan kanskje også være problematisk hvis ikke skjermkortet har støtte for dvd avspilling i hardware.

(sansyneligvis skal det nok la seg gjøre)...

Ta en titt på linken under...

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4470

Prøv å spørre netshop om dette lar seg gjøre siden de sikkert har mer peiling enn meg...

Lenke til kommentar

takker for svar Petitzo :yes:

Har ikke tenkt på de sidene ved dette, skal skjekke det opp.

Har et ønske om å kunne brenne DVD recovery plater med Ghost, men det ville vært dumpt om ikke jeg kunne se filmer på den om oppgraderte den med DVD brenner.

Har hat kontakt med et forum på HP, de sier at det er mulig å oppgradere(dvs fysisk) om jeg skaffer meg en module med en CD/DVD rom i, og erstatter denne med en slimline DVD brenner. Foreløpig har jeg kun en floppy som passer(kan eventuelt prøve å bygge denne om, men får se...)

Skal prøve å skaffe en brukt module, skal skjekke bruktmarkedet her på HW.

MVH

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...