Gå til innhold

Ny CPU, men hvilken socket?

Ravn

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg en ny CPU mellom nyttår og påske en gang. Men lurer litt på hvilken Socket jeg skal kjøpe. Sitter for tiden på en Socket A, men føler at jeg kjørte meg fast med kjøp av den. Vil ha en Socket som kan oppgraderes (som ikke "stenges") slik at jeg slipper å bytte hovedkort neste gang jeg skal oppgradere. Forøvrig tenkte jeg på en 64-bit prosessor. Er det bare AMD som har slike? Alle svar mottas med stor takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
om ikke han skal skifte skjermkort også...i så tilfelle vil jeg anbefale nForce4...

Joda , men da snakker vi PCI + at det er vel ikke kommet ut enda .

Jeg ville og vert forsiktig med å satse på et nytt kort med det samme det kom , erfaringsmessig er det en del feil i begynnelsen .

Lenke til kommentar
Vil ha en Socket som kan oppgraderes (som ikke "stenges") slik at jeg slipper å bytte hovedkort neste gang jeg skal oppgradere

Akkurat nå virker det som det skjer veldig mye så sjansen på å kjøre seg fast er stor.

Tenker spesielt på PC2 ram (DDR2) som har kommet på markedet i et utall varianter, men som svært få/ingen hovedkort støtter enda. Disse er foreløpig dyrere og ikke noe særlig raksere, men DDR2 kommer til å dra kraftig fra DDR1 om noen måneder.

Så kommer det SATA II disker, men det er ikke så farlig om man blir stående utenfor.

Selv har jeg greid meg med 2 hovedkort siden 97, Det første BX kortet og nå det første K4 kortet. Neste kort blir trolig 939 sockel med støtte for DDR2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...