torjue Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Hei. Holder på å sette opp en maskin som router. Maskinen har to nettverkskort, og er satt opp med DHCP til å gi ut IP-adresser på det ene, som er koplet til lokal-nettverket. Det andre er koplet til internett. Jeg vil at denne maskinen skal brukes som router slik at lokalnettverket får nett-tilgang. Problemet er at jeg helst vil ha mulighet til å velge hvilke porter som skal sperres og hvilke som skal være tilgjengelige. Forresten: Vet det finnes innebygget smtp-server i win2kS. Noen som har noen guider på oppsett av denne? Trenger en SMTP-server som maskinene på lokalnettverket kan bruke, ettersom ISPen ikke tilbyr SMTP. Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Porter sperrer/åpner du for med en brannmur - Sygate Personal Firewall f.eks. timtowtdi Lenke til kommentar
gather Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Nå er det en stund siden jeg styrte med slike ting under wintendo men jeg mener å erindre at de hadde en smtp server innebygget i serverversjonenene av wintendo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå