opresterud Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Er på jakt etter en Firewire800 PCI (evt. PCI Express x1) kontroller, samt eksternt IDE kabinett for 3.5" eller 5.25". Fant dette kortet hos Komplett, som sier "Bus type: 64-bit PCI or 32-bit PCI". Vil det si at det også funker i vanlige PCI spor? Men det må da i såfall kollidere med komponenter bak PCI slotten...? Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 kabinett: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=24522 Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Dette kabinettet fant jeg faktisk før jeg spurte, men den krypterings-saken er jeg ikke interessert i... Antar at den sinker ytelsen, og det virker ikke som man kan unngå den. ONNTO har også FW800 kabinett uten kryptering, men det føres selvsagt ikke av Norek/Komplett... Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Fant dette kortet hos Komplett, som sier "Bus type: 64-bit PCI or 32-bit PCI". Vil det si at det også funker i vanlige PCI spor? Men det må da i såfall kollidere med komponenter bak PCI slotten...? Dette fant jeg ut av, etter å ha lest dokumentasjonen til Adaptec sitt tilsvarende kort. PCI 64-bit kort er bakoverkompatible med PCI 32-bit, og de fleste nyere hovedkort med PCI v.2.1-> takler at du setter inn PCI 64-bit kort. Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Det såg ut som om krypteringa var noko ein kunne bruke om ein har lyst. Og 40bit DES er ikkje veldig ressurskrevjande. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 (endret) Vil ikke ha noen kryptering, siden disken da (naturlig nok) ikke kan flyttes fra kabinettet og inn i en PC. Ser faktisk ikke ut som det er noe annet kabinett å oppdrive i Norge ennå.... Denne kunne jeg tenke meg, men Norek/Komplett har kun 1394a utgaven. Endret 27. november 2004 av opresterud Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå