BlueLou Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) Jeg har et MSI K8N Neo2 54g Platinum med 2x1024 DDR RAM TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs Jeg har RAM installert i slotene 1 og 3 på hovedkortet. Alt fungerer fint, XP rapporterer 2.0 GB RAM, alle desktop applikasjoner fungerer fint, men i det øyeblikk jeg skal spille noe spill med 3d så låser PC seg. Jeg trodde først at dette skylded grafikk kortet eller at jeg hadde for liten PSU. Faktisk det eneste som hjalp var å fjerne minne modulen i slot 3. Da virket alt. Om jeg setter tilbake modulen i slot 3 så låser PC seg når jeg spiller igjen. Noen som har vært bort i det samme? Er det den ene minnebrikken min som er ødelagt? Endret 27. november 2004 av BlueLou Lenke til kommentar
Mala Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Hei, Tviler på at brikken er ødelagt, da hadde det muligens ikkje stått oppført i windows at du har 2 gig ram.Men Noen HK har problemer med å kjøre dual channel, mener eg har hørt at MSI kort er litt stygge mot TwnMos brikker Men det du kan prøve å gjøre er å opdatere BIOS på HK ditt via MSI live update. Det kan løse minne problemet ditt Lenke til kommentar
BlueLou Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Det har jeg allerede prøvd. Har hørt noe snakke om at en må øke spenningen til minnet. 2.5 volt. Noen som har erfaringer med dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå