Alte-to Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Hei. Sliter litt med nettverk... Oppsett for 1døgn siden; 1 PC med direkte tilkobling til DSL-modemet og et trådløst kort til deling av linja 1 Bærbar PC med Centrino som bruker det delte wlan-korte på Hoved PC'n. Oppsett i nuh; 3 PC'er med tilkobling til en 3com switch 1 Xbox 1 Bærbar PC med Centrino (tviler på at den er oppkoblet, da det er nabon) 1 3com Switch med UpLink til DSL modemet. Jeg har SP2, de andre har det ikke, enda... *Noen ganger får jeg feilmelding når jeg starter Opera eller IE. (crash melding) *Internett har jeg "IKKE", men Trojan angrep iflg. Norton Firewall får jeg!?! *Kun NOEN ganger er det lokale nettet tilgjengelig ("MSHOME") *Får IP fra bluecom og kan "Reparere" helt uten problemer *MEN, de andre har helt OK internett-forbindelse...!? Vi har hatt LAN før, uten problemer... Har bluecom nå "sperre" på antall IP'er på et DSL abbonemang? Hilsen Tommy Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 *Kun NOEN ganger er det lokale nettet tilgjengelig ("MSHOME")*Får IP fra bluecom og kan "Reparere" helt uten problemer *MEN, de andre har helt OK internett-forbindelse...!? Kjøre lokalnett over ISP sine IP-er er ingen god ide, i følge vilkårene til BC følger det med to IP-er pr modem fra BC sin DHCP, får du flere er dette en rein bonus. Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Hm, er det noen andre måter og fixe dette på da? KJØPE IP'er??? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Hm, er det noen andre måter og fixe dette på da? KJØPE IP'er??? Kjøpe en router er jo det enkleste. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Jepp. En Asus WL-500g vil gjøre susen. Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Hm, er det noen andre måter og fixe dette på da? KJØPE IP'er??? Kjøpe en router er jo det enkleste. Blir det brukt bare én IP fra bluecom da?? Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Jepp. En Asus WL-500g vil gjøre susen. Det var jo faktisk en av de dyreste... Er den Jæ#*i bra den da? Har prøvd 3com sin (ca 600,-) hva er forskjellen da? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Blir det brukt bare én IP fra bluecom da?? Ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå