Gå til innhold

Admin passord


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


eivtorg skrev (2002-05-29 21:03):

Kan jeg reparere en xpinstallasjon uten administrator passord ?

ET


Du får vel normalt tilgang på kontoen din etter oppstart.

Hvis du er usikker så kan du starte reinstallasjonen i DOS via I386 mappen og kjøre Winnt.exe (Husk Smartdrv. som du henter på ei win98/me-plate).

Og etterpå så skal du bare logge på som din brukerkonto.

Ps, hvis du er "bruker-admin" så kan du høyreklikke på my computer->Manage->Users->Admin->Password og bytte passord.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-30 15:35, B|Real skrev:

Smartdrive brukes til windows-installasjonen.

Noen trenger den, mens noen få trenger den ikke.

Det har noe med HDD overføring eller.no


 

Alle trenger den, ellers tar innstallasjonen fryktelig lang tid. Ved manuell innstallasjon må man starte Smartdrv.exe selv. Hvis man booter med CD'en, så startes Smartdrive automatisk.

Smartdrive = lese/skrive cache for harddisken.

 

[ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-05-30 15:43 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-30 19:08, B|Real skrev:

Ikke alle, eller Mr.Hassan sa at han ikke trengte den når han installerte win2k.

Men at de fleste trenger den er riktig ja.


 

Mr.Hassan sa i denne tråden at han fikk innstallert og "Gjekk litt lengre tid men,fungerte bra uten smartdrv.exe"

Det er jo det jeg også sier... det tar lengre tid. For lang tid for de fleste.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-30 19:34, GeeZuZz skrev:

Smartdrive er helt unødvendig... ingenting å bry seg om.


 

Vet du hva du snakker om?

Har du i det hele tatt innstallert f.eks. Windows 2000 uten å bruke Smartdrive? Og da mener jeg at du startet innstallasjonen manuelt ifra cd-rom'en?

 

Sist jeg prøvde uten Smartdrive på en P3-450, så regnet jeg ut at det ville ta over 6 timer å få innstallert 2000.

Vet ikke hvor lang tid det vil ta på en nyere pc, men det er uansett betraktelig lengre tid enn med Smartdrive (evt. annet cache-program).

Lenke til kommentar

Dette er bare et skudd i mørket, har ikke prøvd dette på XP, men på Win NT kan du slette .SAM fila (der ligger alle brukere og passord. tror den ligger i /WINNT/system32 og så husker jeg ikke hele navnet, men det er den eneste som har .SAM) da blir automatisk Administrator passordet blankt. Du kan dat f.eks hvis du kommer inn i NT lage nytt passord for administrator.

Men som sagt vet ikke helt hvorden det er på XP.

Det er jo verdt et forsøk...

PS: Husk å ta backup av fila først hvis ting skulle gå helt galt.

Lenke til kommentar

Det tar ca 4+- timer å instalere nt40 uten smartdrv.exe

til du kan bruke pc vis jeg husker riktig.

 

Det du kan gjøre er å kopiere filen som mangler dit den skall så er alt i orden.

funker fint i nt4.0 vis du får corupte filler eller systemet ikke finer system filene.

Lenke til kommentar

Hei borre!

Du har heilt rett når det gjelder smartdrv.exe

Var litt irriterande når eg dreiv eg å kopla til ein hdd (for noen dager siden) for å kopiere og

overføre noen filer.(kopla ut dvd spillaren..)Kopierte filene og det gjekk bra.Men,da eg fjerna hddén fra maskina og kopla til dvd

spillaren igjenn..SÅ får eg ikkje boota skikkelig.Dvs windows starta (mbr var f...a)

ikkje..Prøvde å boote fra win 2000 cd...Men,fekk ikkje boota da elTorito ikkje ville være venn med meg.Så prøvde eg fra oppstartsdiskett...

Eg komm da ikkje inn i recovery mode da eg brukte windows 2000 oppstartsdisketta da setup programmet sa at eg den ikkje finner txtsetup.sif fila så fekk ikkje prøvd å fixmbr.Da satte eg inn ein win98 oppstartsdiskett og skreiv fdisk /mbr (hadde ein lilo boot meny,som eg gløymte å fjerne sist gang eg formaterte)Så starta eg setup programet men,får beskjed om at det ikkje finner smartdrv.exe fila.Prøver å finne den sjølv men,den ligger ikkje på min win2000 cd (ligger ikkje på alle cdér.. ;( )Så da tok det lang tid å kopiere filene setup programet trengte til den vidare innstallasjonen.Eg prøvde å overskrive winnt katalogen.Når filene var kopiert og maskina starta på nytt fortsatte ikkje innstallasjonen.Da fant eg ut at eg formaterer.

Så gjekk eg inn i fdisk og fjerna partisjonen oppretta ny og formaterte harddisken.Da fungerte setup programmet.Men,siden eg ikkje hadde smartdrv.exe fila så tok det lang tid.Pluss at setup programmet måtte fjerne dei temperere filene fra forgje misslykka innstallasjon.

Vel,så snart eg har fått innstallert "standard" programvaren min.Så blir det å lage ghost..

 

>.

>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...