cobolt18 Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Hei. Jeg skal altså kjøpe en ny mobil til min far, og har dermed en sikkert nokså uvanlig liste kriterier. Den har bare 3 kriterier, men disse er til gjengjeld ufravikelige: 1. Den må være stor; stor skjerm og store knapper (med andre ord ikke som min Nokia 6510 (84 gram og 75 cm3)). 2. Den skal bare kunne to ting: ringe og sende SMS-meldinger (og dertil ha et intuitivt brukergrensesnitt). 3. Den må ha stavekontroll (T9-ordliste, kalles det vel). Med så enkle kriterer regner jeg med at prisen ikke trenger å bli så høy. En maxpris på 1500 kroner vil vel være tilstrekkelig? Jeg antar at Nokia passer best for min teknologisk utviklingshemmede far? Kikket såvidt på Nokia 3510. Dette er kanskje det nærmeste man kommer en slik funksjonsløs mobil i våre dager? Syns å huske fra noen år tilbake at Nokia 6210 var svær og med stor skjerm. Men denne finnes kanskje ikke til salgs lenger? Men har dere noen gode forslag som ikke er Nokianske, er selvsagt disse også velkomne. Vennlig hilsen Øystein. Lenke til kommentar
Algron Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 3510i funker bra hvis han bare skal sende sms og ringe Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 3510i funker bra hvis han bare skal sende sms og ringe Helt enig. Min bestemor har en slik, og den fungerer utmerket til henne. Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) 3510i blir for fancy for en gammel far.... fjern i'en..så får han en litt mer årntli mobil....det er min mening... 3510i blir for ungdommelig.. EDIT: Glemte å lese det som sto nedenfor kriteriene! Endret 27. november 2004 av tøbbi Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 3510/3510i bør være perfekt. store knapper. bra display og lett å bruke Lenke til kommentar
cobolt18 Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Ok, takk skal dere ha. Alle ser ut til å være enige om at 3510 er det rette valget. Litt FOR enige kanskje. Hvilke fordeler har denne modellen overfor andre enkle (og kanskje eldre) Nokiaer som f.eks. Nokia 2100, eller 6210, eller 6310? Disse kan vel fåes billig nå? Synes å huske særlig at 6210en passet veldig godt i en voksen hånd. 3510 er vel litt mindre? Kikket litt på Nokia 2100 også, som jo er Nokia i sin helt grunnleggende form (kan kun ringe og sende sms). Men slik det såg ut på bildet, var skjermen ganske liten. Det er jo ingen fordel. Noen som har erfaring med 2100? Men nå stakk ei jeg kjenner innom, som har en Nokia 5100. Den har jo ganske mange funksjoner, med bildemelding osv., men hva gjør det så lenge det er greit å finne fram til de funksjonene min far har bruk for? En ting som var grådig tiltrekkende med denne telefonen er den høyoppløselige skjermen. En person som trekker litt på årene vil absolutt ha nytte av det. Men en annen sak trakk voldsomt ned; tastene er håpløse å bruke, i alle fall for en som er uvant med mobiltelefoner generelt, og sms-skriving spesielt. Noen som vet om det går an å kjøpe et skrivevennlig deksel til 5100? Hvis ikke blir vel spørsmålet om det finnes en mobil med så god skjerm som 5100 med godt tastatur? Da snakker vi kanskje om en annen prisklasse, men å kjøpe brukt går jo godt an. Særlig når kanskje 90% av alle nokia-modellene som har kommet ut i løpet av de siste 5 årene ikke lenger er til salgs nye. Ganske merkelig så fort en modell går ut av handelen er det ikke? Øystein. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 ehm, stort sett så vil vel 6610 ha samme skjerm som 5100. 5100 er en sportstelefon, og den er forsåvidt snart ute av produskjon til fordel for 5140. skjermen er ikke uten videre bra...den er basic lav oppløst nokia 4096 fargers skjerm. Til en forskjell har bare Nokia utnyttet skjermen på 3510i veldig dårlig. 3510i er en billig telefon, mens de andre koster over 1600 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå