Billy Bob Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Huseieren lurte på om jeg kunne ordne det slik at hun kan "se på parabol" på soverommet også. Som jeg har skjønt det, er dette vanlig i noen av de norske hjem. Er det noen av dere som har det slik hjemme og kan gi en enkel forklaring på hvordan det er koblet, eventuelt hva jeg trenger utenom kabel? Thank u. Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Trenger en tuner også. Med mindre man skal se på det samme på begge tv'ene. Men har du tuner i stuen og tv på soverommet går det dårlig. Kontrollen må ha kontakt med tuneren siden det er den man skifter kanal med. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Vi treng litt meir opplysningar om kva slags oppsett det er snakk om. Visst huseigeren din er fornøgd med å sjå på den samme kanalen på begge TV'ane og ikkje treng og skifte kanal på meir ein eit av TV setta (f.eks TV'en i stova) så er det berre å splitte kabelen og strekke kabel til stove og soverom. Skal ho skifte kanal med fjernkontrollen på begge romma må du nok til med to tunera (eventuelt skaffe ein fjernkontroll med sterke nok singnal til å sende signalet gjennom veggane). Må du til med to tunera blir det fort dyrt. Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Tunere er ikke billig nei. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Glemte den vesentlige detaljen ja, det må bli slik at hun bestemmer kanalen på tuneren i stuen, for så å gå på soverommet. Har vurdert kabel vs. trådløst. Tror jeg tipper over til trådløst. Men lurte egentlig på hva en gjør i forhold til tuneren; tar en et y-ledd i fra tuneren slik at det går en kabel til tv i stuen og en kabel til tv på soverommet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå