Gå til innhold

HJELP med MIDI ( midi for idiots )

Xanitra

Anbefalte innlegg

OK, jeg lager musikk. Å har lenge laget musikk med Music 2000 til Playstation. Men dette har jeg gjort siden 1999, så jeg trengte en forandring. Så jeg kjøpte en av de beste analog synthene på markedet.

Virus Indigo 2 ( fra Access )

Her er mitt problem, og hvorfor jeg ikke har kommet skikkelig i gang enda.

Jeg sliter litt med MIDI. Jeg fikk noe programvare med synthen, som er installert, men det skjønner jeg ikke bæra av.

For å lage rytme for eksempel gjør jeg det på en meget tungvindt måte. Jeg copy paster, en loop, limer denne bortover en laaang rekke på mitt redigerings program Magix Music Maker 6.0 Men dette går ikke for det tar opp alt for mye kapasitet etterhvert.

Med midi skal du kunne kopiere inn en lyd, å "programere" inn rytmer ved hjelp av nullere og enere, altså kun programering. Men hvordan får jeg dette til?

Hjelp meg. :cry:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Betalte du 24 000 for en synth? Hvor fikk du penger til det? Du er gal :p

Kan egentlig ikke hjelpe deg noe særlig med MIDI, da jeg holder på å lære meg det selv. Men, jeg kan råde deg til å bytte programvare. Bruk gjerne Adobe Audigy/Cool Edit Pro/StoRm eller lignende til å ta opp lyd med, og en god sampler som FL Studio eller Cubase, ev. Reason. Lykke til :)

Stikk gjerne innom "Hjemmelaget Musikk"-tråden, der vi diskuterer masse ang. dette :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...