Gå til innhold

Er dette godt kjøpt?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om jeg kjøpte riktig maskin, jeg her en:

Komplett S775 DDR2

In-Win S564 Midi Tower ATX Sort/Sølv

MSI 915G NEO2 Platinum Hovedkort S775

Intel Pentium 4 550 3.4 GHz Boxed

Corsair Value S. PC4200 DDR2 1024MB KIT

Western Digital Caviar 200GB S-ATA

Western Digital Caviar 200GB S-ATA

Maxtor OneTouch II USB2.0/Firewire 300GB 16MB 7200RPM

Sapphire Radeon X800XT 256MB GDDR3

LG 17" LCD L1720B Silver TCO-99

Plextor DVD-Brenner PX-712A IDE Retail

Plextor DVD-spiller IDE 16x/48x Sort

3Com Gigabit NIC PCI

Creative SB Audigy 2 ZS

Win XP professional

21.000 kr

Hva er eventuellt den første oppgraderingen min??

Er det noen deler som ikke passer sammen??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg heller ville sett på OZ ram. Value er vel ikke helt topp.

Trenger du DVD-brenner og DVD-spiller?

Angående skjermen. HAr du tatt en titt på NEC 1770NX ? den skal visstnok være en av de beste i sin klasse, har planer om å bestille en sånn en i løpet av kort tid selv.

Ellers ser det jo veldig bra ut. Er nok en maskin du kommer til å bli fornøyd med dette ;)

Lenke til kommentar

Ok , her er hva jeg syns :

1. Hovedkortet har innebygd Gigabit lan , hvorfor har du tatt med et nettverkskort?

2. Dvd + dvd-brenner er også ganske bra å ha syns jeg. Da kan man f.eks ta backup av en cd/dvd uten å måtte skifte plate etter lesingen. Bruker også slikt oppsett selv.

3. Rammen kunne vært bedre. Men det står jo egentlig på okonomien. Kanskje OCZ eller en bedre kvalitet av Corsair. Men de funker nok de du har der også hcis du ikke overklokker mye og sånt.

4. Hd-kombinasjonen er nok ikke mitt førstevalg. Hadde tatt en raptor tror jeg til os-disk , men du har vel kanskje dine grunner for oppsettet ditt.

EDIT:

5. Hovedkortet har også High-definision 7.1 Audio .. Dette syns jeg fungerer utmerket til spill og musikk og ser ikke grunn til å ta med et audigy kort. Litt penger å spare her.

Thats all folks.

Endret av frentix
Lenke til kommentar
Ta vekk DVD-spilleren, dvd-brenneren kan jo spille av dvd-filmer. Så ville jeg byttet hovedkort til et slikt

Bør fikse linken til det hovedkortet. Eg kjem til Microsoft ;) Litt mange "http//"-saker.

OMG..

Prøv fjern den ene http// greia da..

PC'n så forresten veldig god ut :cool:

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Angående skjermen. HAr du tatt en titt på NEC 1770NX ? den skal visstnok være en av de beste i sin klasse, har planer om å bestille en sånn en i løpet av kort tid selv.

Ja kanskje det men skjermen jeg selv her er bra nok for meg da....

16 ms, 450:1, medfølgende DVI-kabel og samme oppløsning (1280x1024) og mye kulere design..... :D:D

Lenke til kommentar

Ja kanskje det men skjermen jeg selv her er bra nok for meg da....

16 ms, 450:1, medfølgende DVI-kabel og samme oppløsning (1280x1024) og mye kulere design..... :D:D

Smaken er som baken.. Personlig ville jeg aldri vurdert LG opp i mot NEC.

Lenke til kommentar
Pent oppsett.

Men hva er poenget med eksterne disken.

Etter min mening er de bare i veien...

edit:

hva skal du bruke pcen til?

:thumbup: Jeg har tekt å bruke den til alt mulig rart... bruker forresten CRT-skjerm på linkepartyer (19''Dynaflat), og jeg tror ikke jeg kommer til å mangle datakraft, siden prosessorer til socket 775 er de letteste å klokke.... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...