Gå til innhold

Trenger litt hjelp til navigering i HK jungelen

Kellendil

Anbefalte innlegg

Har ikke følt så nøye med på utviklingen det siste året (side sist jeg oppgraderte PC) og som dere helt sikkert er klar over har det jo skjedd en del.

Har planer om å oppgradere pc'en like etter nyttår og skal da ha nytt følgende:

CPU

HK

Ram

Skjermkort

Har planer om å kjøpe AMD Athlon 64 3500+ ''Winchester'', problemet mitt er at jeg er veldig usikker på hvilket hovedkort jeg bør kjøpe til denne, og hvilke ram jeg burde satse på.

Har hørt mye godt om Nforce3, men er jo fornøyd med det HK jeg har nå, som er VIA basert...

I allefall, all hjelp taes imot med takk :)

PS. er ikke så nøye på overklokking\modding.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er sterkt uenig i det. er ikke så vits å satse på PCI-E nå altså, er ingen ytelses forskjeller å snakke om hvis man ikke kjører SLI såklart. neste gang du oppgraderer maskinen skifter man jo hk uansett....som regel da...men jeg ser ikke på det som noe liv viktig å gå for PCI-E nå. Jeg har ikke tenkt til å gjøre det, og AGP kort kommer til å være i butikkene i lang tid fremover.

Lenke til kommentar
Jeg er sterkt uenig i det. er ikke så vits å satse på PCI-E nå altså, er ingen ytelses forskjeller å snakke om hvis man ikke kjører SLI såklart. neste gang du oppgraderer maskinen skifter man jo hk uansett....som regel da...men jeg ser ikke på det som noe liv viktig å gå for PCI-E nå. Jeg har ikke tenkt til å gjøre det, og AGP kort kommer til å være i butikkene i lang tid fremover.

Jeg hadde ihvertfall ikke kjøpt et AGP skjermkort til 3-4 tusen idag med visshet om at det ikke gikk an å bruke på det neste hovedkortet med PCIe.

Hva er ulempen med å kjøpe PCIe idag (bortsett fra å vente 2-3 uker)?

Lenke til kommentar

Jeg mener du bør satste på SLI og PCI ekspress siden du ikke skal oppgradere før jul uansett. Vet ikke helt hvilke prisklasse du har tenkt å ligge listen på men du vil da få det råeste av det råe. Hvis du først ikke skal oppgradere før på nyåret kan mange ting ha skjedd, hadde det vært jeg som skulle oppgradere ville jeg gått for nforce 4 og SLI.

Hvis du ikke har råd eller ikke er villig til å bruke så mye penger på et slikt system vil jeg allikavel anbefale PCI-e, da dette er den kommende standreren. Du vil også kunne oppgradere PCI-e kortet ditt uten å oppgradere hele systemet som du må hvis du skal kjøpe AGP og oppgradere igjen.

Se det litt ann, vent å se hva som kommer i buttikkene(Webshopene) på nyåret...

Håper det hjalp deg i din avgjørelse

-MortenGj

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...