Gå til innhold

Nå kommer SFF-bokser for Pentium M

Anbefalte innlegg

skulle ikke by på problemer å stappe ett 6800LE kort inn der.. yter godt, og er ikke så voldsomt varmt

Da er det vel bedre med et ati kort, som er både mindre fysisk og ikke bruker like mye effekt...6800le er iallefall ikke noe jeg vil ha igjen. Venter bare på å få tilbake pengene fra komplett, så blir det enten 6800gt eller x800 pro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke helt vitsen med å ha en rekordkraftig PSU på hele 275W når den skal drive en CPU med rekordlavt strømforbruk.

Den kraftige PSU'en burde kommet i Socket 775-versjonen og ikke i Socket 479-versjonen.

PSU'en i denne burde faktisk vært ekstra liten så PSU'en selv utvikler ekstra lite varme.

Men uansett: Meget bra at Pentium-M endelig får litt bedre fotfeste på stasjonære PC'er.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke helt vitsen med å ha en rekordkraftig PSU på hele 275W når den skal drive en CPU med rekordlavt strømforbruk.

du kan jo hive inn de heftigste GPUene da! Det er vel hele vitsen.

Jeg ventet på det svaret ja.

Ja, man kan jo det når man får mer strøm å ta av, men da faller jo bort poenget med lydløshet som denne er bygget for. Et skjermkortet som sluker mer strøm må jo kjøles desto hardere. Og ikke minst: Da faller jo også bort poenget med høy spill-ytelse. Pentium-M yter jo ikke så fantastisk i spill, og nå som spill ofte er mer CPU-begrenset enn GPU-begrenset så taper man jo bare ytelse på å ofre CPU-kraft for å få bedre GPU-kraft.

Lenke til kommentar

du kan jo hive inn de heftigste GPUene da! Det er vel hele vitsen.

Jeg ventet på det svaret ja.

Ja, man kan jo det når man får mer strøm å ta av, men da faller jo bort poenget med lydløshet som denne er bygget for. Et skjermkortet som sluker mer strøm må jo kjøles desto hardere. Og ikke minst: Da faller jo også bort poenget med høy spill-ytelse. Pentium-M yter jo ikke så fantastisk i spill, og nå som spill ofte er mer CPU-begrenset enn GPU-begrenset så taper man jo bare ytelse på å ofre CPU-kraft for å få bedre GPU-kraft.

Kombinasjoner, forskjellige prioriteringer, se muligheter... Det er det jeg har måttet terpe i mange år...

Hvem har sagt at støy nivå er poenget? Hva om plass var første prioritering? Jeg har selv prioritert akkurat det i flere tilfeller uten å nøle.

En bør også undersøke hva det er med strømforskyningen som gjør at den er ratet så høyt. Jeg tviler på at det er de elektriske komponentene for å si det sånn! Det er mer sannsynlig at den høyere effekten skyldes x antall ekstra gram aluminiumskjøleribber i mer avansert form. Tror du ikke? Altså er det ikke usannsynlig at PSUen er mer stillegående ved normal last fordi den er over specet. Det er i allefall en annen mulighet en vil kunne prioritere om min antagelse stemmer og en er i stand til å se mulighetene!

Tenkte du det svaret ville komme også? ;)

Hva med å kombinere en stillegående PSU (Som nærmest per def må ha overkapasitet for å kunne være stille) med en P-M også med stillegående kjøling (Passiv?) og et skjermkort (Radeon 9600XT ultimate edition) med passiv kjøling? Da har du god nok spill ytelse (for de fleste) i liten boks som holder kjeft. Best pris/ytelse kan du nok ikke forvente. Igjen kombin.......

Endret av Knick Knack
Lenke til kommentar

Dytt dette chipsettet inn i disse SFF boksene:

Sonoma – Consumer-Oriented Mobile Platform

Intel’s code-named Alviso core-logic is expected to support dual-channel DDR2 SDRAM memory to improve performance tangibly compared to current mobile platforms. Additionally, certain incarnations of the Alviso are likely to feature 533MHz processor system bus to partner with the upcoming Intel Pentium M “Dothan” processors that will get PSB boost late this year

Pluss en P-M med 400 PSB (=FSB) som en overklokker til 533 PSB. F.eks. 1.5GHz versjonen.

Lenke til kommentar
Et skjermkortet som sluker mer strøm må jo kjøles desto hardere. Og ikke minst: Da faller jo også bort poenget med høy spill-ytelse. Pentium-M yter jo ikke så fantastisk i spill, og nå som spill ofte er mer CPU-begrenset enn GPU-begrenset så taper man jo bare ytelse på å ofre CPU-kraft for å få bedre GPU-kraft.

Hvor har du det fra? Link til en test som motbeviser dette: her

Edit: Leif

Endret av thoering
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...