Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabilt Nettverk

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har lenge drevet med data, og har hatt utallige jobber med nettverk. Men min erfaring så langt er at nettverk til Windows er og blir USTABILT! Med de nyere versionen (2000 & XP) har problemene vært mindre, men så fort jeg må fikse nettverk til en win98/ME pc så låser det seg!

NB! Med ustabil mener jeg at nettverket kommer å går når det føler for det og at det er svært ømfintlig med protokollene osv.

Sprøsmålet midt er om noen har noen tips på lager på hvordan man kan gjøre nettverket stabilt?

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gode switcher og backcbone er skjeldent nødvendig i et lite firma på 5 pc'er :smile: Men du nevner kabler! Jeg kjøper kablene mine på ClasOhlson og jeg har aldri hatt noen problemer med de! Og ofte så fikser jeg nettverk hvor kablene allerede er der.

Sist jobb, fant jeg ut at det var en kontakt som ikke satt skikkelig så det måtte fikses.

Flere forslag til å få til et stabilt nettverk?

Lenke til kommentar

Quote:

Sist jobb, fant jeg ut at det var en kontakt som ikke satt skikkelig så det måtte fikses.

Flere forslag til å få til et stabilt nettverk?

Doh !!! les hva du sjøl skriver. Å fixe kabling er et godt sted og begynne. Sørge for at du har et patchepanel (så det er lettere og fixe et skadet punkt uten å ødelegge det mer)

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd at hetrogene nettverk (aka både WinNT og Win9x sammen i nettverket) ikke går særlig bra. win9x går ikke sammen med win2k servere særlig bra (trur det er WINSen som ikke virker helt som det skal).

Jeg tror jeg vil anbefale deg å ha mest mulig homogene nettverk, bare win2k servere og win2k klienter ol. win9x med winNT servere bruker å gå bra; hvis du har domenepålogging...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-30 09:18, laaknor skrev:

Jeg har opplevd at hetrogene nettverk (aka både WinNT og Win9x sammen i nettverket) ikke går særlig bra. win9x går ikke sammen med win2k servere særlig bra (trur det er WINSen som ikke virker helt som det skal).

Jeg tror jeg vil anbefale deg å ha mest mulig homogene nettverk, bare win2k servere og win2k klienter ol. win9x med winNT servere bruker å gå bra; hvis du har domenepålogging...

Linux servere funker også bra, det går det ann å bruke alle os i nettverket, smertefritt. Bruker det når vi har lan/dataparty

Lenke til kommentar

For det første kan du jo starte med å fjerne netbeui, er ekstrem på broadcasting.

Hva med å bruke host fila mer flittig?

Sørge for at wins server er korrekt.

Sørge for at pre win2k users gruppa er definert (hvis det er snakk om 2k server)

Er enig i at 98 klienter er rævva å kombinere inn i nettverk. Spesielt når det er snakk om dial up mot ras server. Autentiseringa er ikke den samme.

men slik er det nå bare. Du kan ikke be et firma om å bytte ut pcer bare av den grunn. Mye spenn er det snakk om,ikke bare i innkjøp (minimalt) men i implementering og oppsett. Det er det som koster penger.

Jobber selv med som IKT-Konsulent Fjerndrift server så jeg vet hva du snakker om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...