raidmaster Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Hei jeg har kjøpt meg en NEC DVD_RW ND-3500AG Og skal prøve og brenne på 12x men den skal jo brenne på 16x Plater jeg har kjøpt er DVD+R verbatim advance AZO 12x certified Men jeg klarer ikke og brenne på mere en 8X Har prøvd DiscJuggler V4.10.1151-Pro2, Nero Burning ROM ver. 6.6.0.1 og Alcohol120 1.9.2-1705 Men alle vil bare brenne på 8X PS. jeg har min NEC DVD_RW ND-3500AG brenner i ett ekstern USB 2.0 kabinett. Raidmaster. Lenke til kommentar
Omnikron Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 prøvd å oppgradere firmware? 2.18 er siste tror jeg Lenke til kommentar
delfin Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Jeg har noen Taiyo Yuden plater som er 4x. De brennes imidlertid utmerket på 8x på min NEC ND-2500, men på ND-3500 vil de ikke. Har custom firmware på begge to, men noe sier meg at jeg kan finne en bedre til 3500'en...noen som har en bra firmware? Lenke til kommentar
bengh Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Kan det være begrensninger med overføring over Usb 2 tro. USB 2 yter ikke alltid like bra som reklamen lover. Ps. Holder det ikke med 8x - du kan jo pille deg i nesa men du venter....kjekt med alt som er unnagjort Lenke til kommentar
kabbefett Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Hei. Jeg har samme problemet (intern 3500AG). Nero (6.6.0.1) rapporterer at brenneren max kan brenne 8x og begge platene jeg prøver med (verbatim adv. azo 12x og that's write 16x) blir også rapportert som 8x plater. DVD-identifier rapporterer platene som hhv 12x og 16x. Det er ingen forskjell på de firmwarene jeg har prøvd. Jeg har skjønt det sånn at man kan sette i firmware hvilke hastigheter de forskjellige platene skal kunne brennes på? Men selv om jeg hypotetisk skulle flashe brenenren slik at alle merker ble brent på max hastighet burde vel Nero uansett rapportere dvd-brenneren som en 16x brenner? Hva kan være problemet da? Driver? Litt irriterende at jeg ikke får brent mer enn 8x på 12x og 16x plater... Men får brent, så det er ikke kritisk. Bare irriterende. -Fredrik Endret 7. desember 2004 av kabbefett Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Verbatim 12x er bare 8x - men selges av verbatim som 12x da enkelte brennere støtter å brenne de på 12x = Verbatim som har skylden her. Philips 16x (That's Write) = Støttes skuffende nok ikke av NEC(heller ikke av Pioneer og Lite-On) = NEC som har skylden her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå