angry_norwegian Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) ADVARSEL!!! Denne posten inneholder avsløringer av deler av plottet i FarCry og Silent Storm! Ikke les videre hvis du ikke vil vite det. Jeg er en fornøyd bruker av hw-nettverket og elsker gaming. Derfor er jeg mye på forumet her. Men noe som irriterer av og til er når folk uten å tenke over det avslører plottet i forskjellige spill. Jeg tok nylig fatt i FarCry og har kommet til Cooler-brettet. Men for et par dager siden var jeg innom en av trådene her ang. vanskelighetsgrad på FarCry, fordi jeg ville spørre om det gikk an å justere opp vanskelighetsgraden underveis. Plutselig så jeg en post der det sto: "[...] når man skal kælke Doyle."!! Jeg ville ikke vite det! Det er som at noen avslører resultatet av landskampen når du måtte jobbe og se kampen på opptak. Nettopp leste jeg en tråd der noen var irritert over "ufo-avsporinga" i Silent Storm. Heldigvis har jeg ikke planlagt å spille det, men jeg hadde nok vært litt irritert hvis jeg skulle det. Konklusjon: Det hadde vært fint om dere som skal beskrive noe som kan avsløre litt av spenningen i et plott, kunne tatt med en advarsel omtrent som denne posten, eller ordlegge dere annerledes hvis mulig. Er noen enig? Edit: Eh, denne postet jeg under ris og ros, for jeg tenkte kanskje at dette kunne være forslag til en regel, eller en sticky? Endret 27. november 2004 av o-haavard Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Enig med deg, det er sinnsykt irriterende når folk kommer med spoilers uten å advare om det først. Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 De fleste setter vel ******SPOILER****** med stor skrift først i posten om de skal si noe som har med handlingen av spillet? Lenke til kommentar
am3k Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) Om jeg husker rett kommer det en spoiler funksjon i neste version av forumet Dvs. event. spoiler holdes hemmelig til du selv klikker denne frem Endret 27. november 2004 av am3k Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Om jeg husker rett kommer det en spoiler funksjon i neste version av forumet Jo, det var snakk om det. De har en meget bra spoilerfunksjon på battlefield.no-forumet. Spoilerpostere skulle vært belønnet med nakkeskudd. Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 De fleste setter vel ******SPOILER****** med stor skrift først i posten om de skal si noe som har med handlingen av spillet? Nei, dessverre... Lenke til kommentar
Campari Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 De fleste setter vel ******SPOILER****** med stor skrift først i posten om de skal si noe som har med handlingen av spillet? Det finnes alltid noen avvikere som ikke takler å skrive det ordet før de avslører alt sammen. Pokkers irriterende ihvertfall... Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Det skulle vært en regel mot det, så kunne man kicka de som brøt det. Lenke til kommentar
Sigga Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Er vel en slik spoler funksjon på battlefield.no som er veldig nyttig. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 problemet er vel det at det er ikkje alle som tenker over at ting er ein spoiler. dette kan vere at spelet er relativt gamalt og man ikkje tenke over at alle ikkje har spelt det, eller at man rett og slett ikkje tenker seg om når man poster. håper at den spoiler funskjonen som am3k nevner kjem i neste versjon av forumet. håper bare at folk vil benytte seg av den. Lenke til kommentar
TST Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Vi skal vurdere å legge inn et punkt i retningslinjene angående spoilers, men dere er hjertelig velkomne til å hjelpe oss med modereringen ved å bruke rapporterings-funksjonen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Spesielt nå i alle HL2-trådene er det mange som spoiler utan advarsel, ufattelig irriterande Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Vi skal vurdere å legge inn et punkt i retningslinjene angående spoilers, men dere er hjertelig velkomne til å hjelpe oss med modereringen ved å bruke rapporterings-funksjonen. Men hvorfor skal noe rapporteres hvis det ikke er strid med retningslinjene? Lenke til kommentar
TST Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Vi skal vurdere å legge inn et punkt i retningslinjene angående spoilers, men dere er hjertelig velkomne til å hjelpe oss med modereringen ved å bruke rapporterings-funksjonen. Men hvorfor skal noe rapporteres hvis det ikke er strid med retningslinjene? Fordi vi ikke ønsker spoilers, og fordi det etter all sannsynlighet vil legges inn en setning om dette i retningslinjene. Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Fordi vi ikke ønsker spoilers, og fordi det etter all sannsynlighet vil legges inn en setning om dette i retningslinjene. Den er grei. Dessuten: Oppfordrer alle til å rapportere spoilers! Her trengs en innsats fra alle seriøse gamere. Begynn de gode gjerningene allerede i dag! Lenke til kommentar
pretensiøselns Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Darth Vader dør! Lenke til kommentar
TST Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Darth Vader dør! Kutt ut slikt useriøst pjatt. Dette er akkurat like unødvendig som innlegget jeg siterer rett over. Rapporter og la det ligge, slik at de som spammer får minst mulig oppmerksomhet. Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 jeg er enig i at soleklare spoilere er uønsket, men du bør da være forsiktig med å lese tråder som omhandler et spill du ikke vil vite handlingen i. Ikke fordi det er en selvfølge at det kommer spoilere, men av erfaring ser vi at det hender. så er det hva som karakteriseres som spoilere eller ikke... I GTA San Andreas får du en jetpack for å avsløre spoileren merk ruten med markøren denne ble ansett som en spoiler i GTA forumet for kort tid siden. Forskjellige brukere oppfatter spoilere annerledes enn andre, men et klart tips: ikke les tråder om ting du ikke vil vite. (det hender selvfølgelig at tråden vandrer off-topic, og slenger ut en spoiler, men da bør det være godt merket. gjerne legg til noe i retningslinjene om dette) Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) Helt tydelig at man bør være forsiktig, dessverre litt for tydelig. Men er det virkelig meningen at man ikke bør benytte et forum for et spill før man er ferdig med spillet? Ofte er det ting man lurer på underveis. Jfr. min første post i denne tråden, der jeg leste en tråd om vanskelighetsgraden FarCry, og en fyr avslører en hendelse på siste brett, noe som egentlig avslørte essensen i hele plottet. Jeg tror neppe det er vanskelig å tenke seg at slikt oppfattes som spoilers, så får man heller ta stilling til tilfeller i gråsonen når det dukker opp. jeg er enig i at soleklare spoilere er uønsket, men du bør da være forsiktig med å lese tråder som omhandler et spill du ikke vil vite handlingen i. Ikke fordi det er en selvfølge at det kommer spoilere, men av erfaring ser vi at det hender. Hvis man ønsker at forum skal være brukbart også for de som ennå ikke har rundet det aktuelle spillet, må man ha et klart regelverk på at alt som avslører noe som helst må merkes, eller skjules hvis muligheten er der. Endret 2. desember 2004 av o-haavard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå