Gå til innhold

Skjermkort-vifta har stoppet....noen forslag?

PSV

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk denne mailen fra komplett....

Hei.

Vifter på skjermkort går hele tiden. Har du prøvd en reinnstalasjon av windows?

Skjer det samme igjen ville jeg tro det var noe hardware feil. Du kan evt prøve

å resete din cmos og se om det hjelper.

Mvh

TOMN

er det noen som kan gi meg hjelp til cmos???

Lenke til kommentar

Har aldri hørt om at viftene på skjermkortet OVERHODET KAN være avhengig av Cmosen...og det kan da UMULIG hjelpe med en formatering av windows for å få en vifte til å fungere igjen! Som å gjøre vann om til vin! (Noe jeg skulle likt å kunne gjøre)......Garantert en garantisak, han fyren du har snakket med må ha IQ tilsvarende null.. Ikke noe problem å få levert inn dette..Uansett, det er IKKE noe prob å "tukle" med Cmos som MacManus her påstår, er bare å flytte en jumper på hovedkortet, la den stå et halvt minutt og flytte den tilbake.Så er Cmos reset. Åssen du gjør det varierer fra kort til kort,men bare til å lese manualen for hovedkortet. :dremel:

Lenke til kommentar

Hmmm.... han som svarte deg fra komplett må ha vert en selger... :ermm:

Reinstall av windows er jo et kjekt standard svar alle som ikke gidder å gjøre noe for å hjelpe gir, og resetting av cmos/bios ??? jaha....

Eneste jeg kan komme på som kan "#¤% ting opp er drivere med viftestyring/lyddemping. Serlig asus er glad i slikt...

Send det tilbake og klag på det du... Ny vifte/kort takk :mad:

Tedd

Lenke til kommentar
tips: sjekk at strømledninga til vifta sitter fast...

eller kjøp en slik:

Microplex

orginalvifter er no drit! De varer kanskje 3 måneder hvis du er heldig.

å kjøpe en ny kjøleløsning pga. stock kjøleren tar natta er absurd.. du har betalt for kortet OG kjøleløsningen, og da SKAL den funke.. EOD.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Slenger meg jeg også på denne tråden!

1. Han du fikk mail fra må være ekstra noob(en reinstalasjon av windows når en vifte ikke går :!: )

2. Sjekk om den PSU`en du har holder mål, har du mindre enn 250Watt så søren meg bytt den ut! :thumbup:

3. Som en av folka sa, sjekk om den molex kabelen sitter godt og får godt kontakt med skjermkortet.

4.Ellers er det veldig lite å gjøre ikke kødd med mer enn du bør ang skjermkortet ditt. Send det inn det er tross alt snakk om ca 5000Kr her så heler smør deg med litt tålmodighet og få sent inn dette kortet! :yes: Du har tross alt garanti på skjermkortet!

Lenke til kommentar

Reinstallasjon av Windows kan umulig reparere en fysisk vifte på et skjermkort. Heller ikke resett av CMOS på hovedkortet. :nei:

På mange hovedkort, om ikke de fleste er det lettere å bare ta ut CMOS batteriet enn å lete etter den bitte lille jumperen (krever pinsett og stjernekikkert ;)). CMOS batteriet er en rund, blank ting som lett kan plukkes ut, ca på størrelsen med et kronestykke. Ta den ut i ca 10-30 sek og sett den tilbake så er CMOS resettet. :thumbup:

Lenke til kommentar
Reinstallasjon av Windows kan umulig reparere en fysisk vifte på et skjermkort. Heller ikke resett av CMOS på hovedkortet. :nei:

PC'en fungerer faktisk flott nå. :tease:

Bortsett fra at jeg har litt problemer med at det er 3 harddiskstasjoner istedenfor to, men det har jeg postet om i en annen kategori.... :hmm:

Det jeg gjorde var å reinstallere Windows, formatere og starte Flash Recovery fra BIOS'en (F10) :cool:

Etter det har jeg ikke hatt noe som helst problemer med PC'en....(bortsett fra nevnt over) :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...