PSV Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Hjelp skjermkort vifta går ikke lenger.... hva skal jeg gjøre.... har et X800XT PCI-Express kort helt nytt 14 dager gammelt (27.nov)..trenger hjelp...plz Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Det går på garantien, lever det inn og de fikser de eller du får nytt. Mest sannsynlgi fikser de det. Enkel sak det derre. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Fikk denne mailen fra komplett.... Hei. Vifter på skjermkort går hele tiden. Har du prøvd en reinnstalasjon av windows? Skjer det samme igjen ville jeg tro det var noe hardware feil. Du kan evt prøve å resete din cmos og se om det hjelper. Mvh TOMN er det noen som kan gi meg hjelp til cmos??? Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Har du ikke peiling på Cmos er ikke det det lureste å begynne å tukle med da. CMOS er en liten pinn på hovedkortet som man kan flytte på for å resete den. Men hvis viften ikke går skulle jeg tro det er hardware feil som går på garantien. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 OK da sender jeg det.... håper å få det tilbake.... byebye skjermkort Lenke til kommentar
PSV Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 eller først prøver jeg å reinstallere Windows og lurer dermed på: hvordan gjøre det når jeg ikke kommer lenger enn til bios??? Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Kanskje det beste, så får ihvertfall komplett tatt en titt på det. Skulle det vise seg at det ikke er noe gale med kortet kan du jo poste om hjelp ang cmos på hovedkort tråden. De kan nok gi deg god hjelp. Lenke til kommentar
Farmerfrank Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Har aldri hørt om at viftene på skjermkortet OVERHODET KAN være avhengig av Cmosen...og det kan da UMULIG hjelpe med en formatering av windows for å få en vifte til å fungere igjen! Som å gjøre vann om til vin! (Noe jeg skulle likt å kunne gjøre)......Garantert en garantisak, han fyren du har snakket med må ha IQ tilsvarende null.. Ikke noe problem å få levert inn dette..Uansett, det er IKKE noe prob å "tukle" med Cmos som MacManus her påstår, er bare å flytte en jumper på hovedkortet, la den stå et halvt minutt og flytte den tilbake.Så er Cmos reset. Åssen du gjør det varierer fra kort til kort,men bare til å lese manualen for hovedkortet. Lenke til kommentar
ArchEnemY Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Clear cmos er sånn standard svar virker det som. Får alltid det hvis en ber om retur Lenke til kommentar
Tedd Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Hmmm.... han som svarte deg fra komplett må ha vert en selger... Reinstall av windows er jo et kjekt standard svar alle som ikke gidder å gjøre noe for å hjelpe gir, og resetting av cmos/bios ??? jaha.... Eneste jeg kan komme på som kan "#¤% ting opp er drivere med viftestyring/lyddemping. Serlig asus er glad i slikt... Send det tilbake og klag på det du... Ny vifte/kort takk Tedd Lenke til kommentar
PSV Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Takker Tedd!! Godt innlegg over meg.... Lenke til kommentar
Farmerfrank Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Hmm.....Luka på cd-romen min vil ikke ut...hmm....skal jeg trykke på den svarte knappen under luken? tja....neeeiii....jeg reseter CMOS jeg, DA POPPER den sikkert ut! hehe...bra av selgeren fra komplett..RESPECT! Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 ? gå inn på "min datamskein" og trykk "løs ut" på cd'rommen Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 tips: sjekk at strømledninga til vifta sitter fast... eller kjøp en slik: Microplex orginalvifter er no drit! De varer kanskje 3 måneder hvis du er heldig. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) tips: sjekk at strømledninga til vifta sitter fast... eller kjøp en slik: Microplex orginalvifter er no drit! De varer kanskje 3 måneder hvis du er heldig. å kjøpe en ny kjøleløsning pga. stock kjøleren tar natta er absurd.. du har betalt for kortet OG kjøleløsningen, og da SKAL den funke.. EOD. Endret 27. november 2004 av Vizla Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Står den stille hele tiden da? Kan være at den automatisk starter ved behov eller no sånt for å lage minst muli støy. (håper vi da ) Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Slenger meg jeg også på denne tråden! 1. Han du fikk mail fra må være ekstra noob(en reinstalasjon av windows når en vifte ikke går :!: ) 2. Sjekk om den PSU`en du har holder mål, har du mindre enn 250Watt så søren meg bytt den ut! 3. Som en av folka sa, sjekk om den molex kabelen sitter godt og får godt kontakt med skjermkortet. 4.Ellers er det veldig lite å gjøre ikke kødd med mer enn du bør ang skjermkortet ditt. Send det inn det er tross alt snakk om ca 5000Kr her så heler smør deg med litt tålmodighet og få sent inn dette kortet! Du har tross alt garanti på skjermkortet! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 OK da sender jeg det.... håper å få det tilbake.... byebye skjermkort Ro ned på smileybruken... da blir du tatt seriøst. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Reinstallasjon av Windows kan umulig reparere en fysisk vifte på et skjermkort. Heller ikke resett av CMOS på hovedkortet. På mange hovedkort, om ikke de fleste er det lettere å bare ta ut CMOS batteriet enn å lete etter den bitte lille jumperen (krever pinsett og stjernekikkert ). CMOS batteriet er en rund, blank ting som lett kan plukkes ut, ca på størrelsen med et kronestykke. Ta den ut i ca 10-30 sek og sett den tilbake så er CMOS resettet. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Reinstallasjon av Windows kan umulig reparere en fysisk vifte på et skjermkort. Heller ikke resett av CMOS på hovedkortet. PC'en fungerer faktisk flott nå. Bortsett fra at jeg har litt problemer med at det er 3 harddiskstasjoner istedenfor to, men det har jeg postet om i en annen kategori.... Det jeg gjorde var å reinstallere Windows, formatere og starte Flash Recovery fra BIOS'en (F10) Etter det har jeg ikke hatt noe som helst problemer med PC'en....(bortsett fra nevnt over) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå