sander Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Jeg er den stolte eier av en AMD T-BIRD 1,2 ghz som vanligvis er 70-80 grader celsius varm. Jeg kjøpte litt kjølepasta for å kanskje kjøle _litt_ :smile: Men er ikke helt sikker på hvordan man gjør det, skal man bare klætte på med pasta på toppen av coren og klemme kjøleribba på toppen så pastaen tyter ut?? Noen som vet råd, vet om guider ect... Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 vel først ville jeg renset core og kjøleribbe hvis du ikke allerede har gjort det. du skal bare ha et tynt tynt lag med goop på coren. bruk et barberblad eller i verste fall en teipbit til å smøre det forsiktig utover. uansett er tempen din altfor høy. jeg ville vurdert å kjøpe en ny kjøler. Lenke til kommentar
[nicko] Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Stikk innom http://www.microplex.no og se under tilbud. Taisolen er et godt valg, og det er søren meg ikke mye for en kjøler. Sikrer deg temp på rundt 50 c, vil jeg tippe. Tro meg, det er verdt det... Her er litt info: Egnet for SocketA - alle hastigheter. Taisol CGK760092 er en CGK742092 med kobberbunn så vifte, dimensjoner og festeklips er like for de to kjølerene. Taisol benytter kobber mot CPU av samme grunn som Noise Control Silverado benytter sølv mot CPU. Kombinasjonen av mykere materiale og bedre varmeledningsevne mot CPU overflaten gir en lavere termiske motstand i det mest kritiske punktet, nemlig der varmen skal transporteres fra CPU overflaten til kjøleribben. Strøm: Spenning: 12V Strøm: 0.18A Effektforbruk: 2.16W Motor: Turtall: 4800 o/min Luftmengde 21.19 CFM Støynivå: 32 db(A) 2 kulelager Antatt levetid 70 000 timer Annet: Egnet for alle hastigheter. Smidd aluminium AL6063-T5 med kobber bunn. Termisk kitt Chomerics T725 Lenke til kommentar
CFD Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Quote: [nicko] skrev (2002-05-29 21:30):Stikk innom http://www.microplex.no og se under tilbud. Taisolen er et godt valg, og det er søren meg ikke mye for en kjøler. Sikrer deg temp på rundt 50 c, vil jeg tippe. Den kjøleren du nevner bråker som et uvær.. Ville kanskje vært lurt og kjøpe en Volcano7+ Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Den kjøleren du nevner bråker som et uvær.. Ville kanskje vært lurt og kjøpe en Volcano7+ Uvær? Kom hjem til meg og hør på broren min sin du, såvidt du hører den jo... Lenke til kommentar
Gizmokvakk Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Alt er relativt. Du burde også ha god luftsirkulasjon i kassa. Jeg hadde en vifte bak og når jeg satte en foran sank temperaturen med 28'C og jeg fikk klokka 250MHz mer Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 760`en koster 75 penger på netconnection, husker ikke hvor mye det var på microplex, men var vel litt mer? Er test av den her på overklokking.no et sted. For å lære å ta på goop har jeg et godt tips: goop guiden! Er her på overklokking.no den også, let, så skal du finne.. Prøv å ta av siden på kabinettet ditt, hva skjer med cpu temp da? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Quote: Typhon skrev (2002-06-02 11:38): Den kjøleren du nevner bråker som et uvær.. Ville kanskje vært lurt og kjøpe en Volcano7+ Uvær? Kom hjem til meg og hør på broren min sin du, såvidt du hører den jo... 40db er MYE. Har ca.15nå og jeg synes det er for mye Og den bråker med 40db: http://www.ocshoot.com/taisol760.htm De har proft utstyr til og måle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå