AMD_Bruker Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Hei, sitter med et aopen Geforce4 MX440SE som jeg sliter med. Jeg får masse artifacts ETTER at jeg har testet det i f.eks 3Dmark01. Kjørte testene 5 ganger i strekk uten problemer, men med en gang jeg går ut av 3Dmark, så må jeg slå av PC'en p.g.a. artifacts. Samme skjer hvis jeg bare kjører en enkelt test i 3dmark. Har prøvd å underklokke kortet kraftig, samt prøvd diverse drivere, uten at det hjalp. Har også testet kortet i en annen PC med samme resultat, og testet et annet skjermkort i denne PC'en uten problemer. Noen gode forslag ? hardware: Athlon Xp 1000 Msi hovedkort 512 Mb Sdram Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 hørtes ut som varme.. kortet har vell bare en passiv liten kjøleribbe ? Kjent på ribba om den er varm når artifacts kommer ? Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Varme kan være grunnen ja. Sjekket at det ikke er noen ledninger som har hopet seg opp i viften? Det er ikke en god ting! Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Derfor jeg kjørte en lang 3dMark samt underklokket kortet med 100 Mhz. Problemet oppstår med en gang jeg avslutter 3dmark uavhengig av hvor mange tester jeg kjører. Kortet har kjølevifte som fungerer ... Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) Varme kan være grunnen ja. Sjekket at det ikke er noen ledninger som har hopet seg opp i viften? Det er ikke en god ting! trooor ikke mx440 har vifte.. *skjekke* *edit* er dette problemet i f.eks. spill ? Endret 27. november 2004 av Vizla Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Jeg hadde en gang samme problemet. Syns å huske at jeg bare tok ut og inn igjen skjermkortet, forsikret meg om at det satt skikkelig i og testet igjen. Da funket det. Skjønte ikke helt hvorfor men men. Verdt et forsøk syns jeg. Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 har ingen 3dspill på denne PC'en, derfor jeg kjørte 3dmark. Har jo tatt kortet ut og flyttet det til en annen PC. Godt gjort å få dårlig kontakt hver gang jeg setter i akkurat dette kortet. PS! underklokket 3d frekvensen på kortet for å få mindre varme. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Rare greier. Satte akkurat sammen en maskin med et PowerColor GF4 MX440, og dette oppfører seg på samme måte! Hvilket hovedkort har du, hvilken CPU etc.? -KJ Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 slik jeg har forstått det har kortet bare en AL-sink ? Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 testet det på to foskjellige PC'er (begge med MSI-kort -et gammelt med kun 100mhz buss - og et KT4V som jeg normalt har e3t TI4400 i, samme resultat på begge). CPU Duron@2Ghz på den ene og Athlon 1Ghz på den andre. Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Det er dette kortet jeg har liggende http://global.aopen.com.tw/Products/VGA/gf...0se-v64(a8).htm som dere ser MED kjølevifte Lenke til kommentar
jevel Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Mitt har også kjølevifte, så det var nok rimelig standard. Nå installerer jeg WinXP 64 på den, og her ser alt bra ut! Booter jeg med XP 32 så er problemene der igjen. Noen som vet hva dette kan skyldes? -KJ Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Funker det med XP64 ? hvilken driver bruker du da ? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Nyeste som ligger på nVidia.com -KJ Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Testet kortet på et Soltek Nforce2-kort i natt, og der virket det! Kjørte gjennom Aquamark og 3dMark uten problemer. Stadig med XPSP2. Kan det være et kompatibitetsproblem med MSI Hovedkort ? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Tvilsomt da mitt HK er et GigaByte. -KJ Lenke til kommentar
jevel Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Jeg løste problemet mitt. Alt jeg trengte å gjøre var å flashe BIOS på skjermkortet. Her finner du flasheren, og nederst på siden kan du finne linker til BIOSer. Lykke til! -KJ Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Tusen hjertelig takk for hjelpen Lenke til kommentar
jevel Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Null problem! Fungerte det hos deg også? Hvilken BIOS endte du opp med? Jeg var innom et par forskjellige som gjorde ting en del værre enn det var i starten, før jeg til slutt fant den riktige for meg. -KJ Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 prøvde meg fram jeg og. har en niese som blir fornøyd nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå