Gå til innhold

Hvordan finne ut hvilken ram brikke man skal ha?

Grandis

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe inn en ekstra ram brikke til datan.. har en 512 brikke fra før men er ikke helt sikker på åssen brikke det er

det eneste jeg vet helt sikkert er at det er en 512 mb DDR-RAM brikke som ligger der fra før..

Så på komplett.no at de hadde DDR2 PC 3200-5400 og DDR-DIMM PC2100-4400

Er det ett fett om hvilken av de brikkene jeg velger? el må jeg ha riktig "PC" nummer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde også passe på at den nye RAM brikken har mye treigere timings enn den gamle har. Da begge brikkene må kjøre på samme timings, og den gamle da må settes ned. Her ser jeg hvilke timings jeg har under boot, det er gjerne er rekke tall, f.eks. 2,5-3-3-8. Man kan også se dette i f.eks. CPU-Z (søk på google).

Men som C4STOR sa, så lenge det er DDR-ram så går det greit, og ytelses forskjellen er ikke veldig merkbar, er bare surt å kjøpe treige brukker. (For all del ikke kjøp dyrere RAM enn du trenger, dette er for litt mer kravstore personer som skal overklokke, og for deg har det ingen hensikt i det hele tatt.

Ble noe uklart så er det bare å spørre.

-Zlatzman

Lenke til kommentar

Tillater et lite tillegspørsmål på samme emne.. Sitter med litt av samme problemet som første poster.. Har en 512 minne fra før (PC2700) uten noe firmamerke..(billigmerke..)

Minnet skal settes inn på et ABIT NF7-S kort.(nForce2)

Slik jeg har skjønt av postene over må jeg bare passe på å ikke kjøpe en treigere minne enn det jeg har nå? Da vil det fungere opp mot den jeg allerede har?

Skal bestille minne, CPU og skjermort i kveld.. så lider litt av valgets kvaler.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...