Gå til innhold

XP oppstart: Ingen programmer starter?

svamp

Anbefalte innlegg

I dag har det kommet et nytt problem med PC'en min. Etter forrige omstart startet PC'en seg på nytt av seg selv 3-4 ganger (like før jeg skal skrive passordet starter den seg på nytt) før det tilslutt gikk, og jeg fikk logge inn. Omstartingen har skjedd før, så den er egentlig ikke noe nytt, selv om det var lenge siden det skjedde sist.

Problemet mitt nå er at i dag, etter jeg logget på, har plutselig alle programmene som pleier å starte automatisk når windows starter, uteblitt. Ingenting starter, og systemtray (nede til høyre ved klokka) er helt tom.

Jeg er nødt til å starte alle programmene manuelt. Dette gjelder for eksempel volumkontrollen, firewallen, MSN messenger, osv., som alle er programmer som står innstilt til å starte når windows starter.

Problemet er også til stede i sikkermodus..

Ting jeg har gjort med PCen de siste par dagene:

-Satt i brenner (NEC ND-3500A)

-Oppdatert lydkortprogramvare

-Installert Nero 6

Jeg får ingen feilmeldinger, og alt ser ut til å være normalt bortsett fra at ingen programmer starter da..

Jeg er på randen av windows-sammenbrudd :cry:

Håper noen kan hjelpe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det ville sikkert hjulpet endel å få vite hva dine tidligere problemer med pcen var...

prøv å kjør en repair av windows (antar at det er xp du kjører); sett i winxp-cden og restart, følg installasjonsprosedyren til du får muligheten til å ta en repair av nåværende installasjon.

går utifra at du har oppdatert os med winupdate og har oppdatert og fungerende antivirus og har kjørt adaware og spybot i det siste.

Lenke til kommentar

Nå er problemet løst, ved hjelp av Systemgjenoppretting.

Du gav meg stikkordet gjennom å si repair av windows; tusen takk!

Heldigvis lagde installasjonen av Nero 6 et gjenopprettingspunkt så jeg slapp å gå tilbake til et gammelt punkt når jeg skulle gjenopprette. Tror ikke jeg kommer til å installere Nero igjen nå... Antar at det var et eller annet der som gav feilen.

Når jeg kikket i Msconfig-->Oppstart etter gjenopprettingen, var listen over programmer over 3 ganger så lang som den var før gjenopprettingen.. Så det er tydelig at noe skjedde etter installasjon av nero 6. Hva vet jeg ikke.

Edit: Post 300 og glede i heimen

Endret av svamp
Lenke til kommentar

tror det har mye med hvilken Nero 6 versjon du installerer. det finnes jo flere veit du. jeg har også hatt problemer med enkelte Nero versjoner. mener å huske at Nero 60019 skal funke greit. det var iallefall den jeg installerte sist jeg holdt på. funker fint hos meg.

du må jo ha et brennerprogram siden at du har satt inn en brenner så hvorfor ikke prøve en annen Nero versjon?

Lenke til kommentar

Dette var Nero 6.6.0.1. Jeg prøvde å installere den en gang til, og det samme skjedde da.

Jeg har Nero 5.5.9.14 som fulgte med den gamle brenneren min, men problemet med det er at det ikke støtter den nye brenneren, Nec ND-3500A.. For gammelt program.

Jeg har oppdatert til siste versjon av 5.5, nemlig 5.5.10.58, men fikk ikke støtte da heller...

Kanskje jeg bare skal gi opp, se meg slått og finne et gratisprogram...

Lenke til kommentar

har ikke prøvd 6.6.0.1 versjonen enda da jeg ikke har pc`en med brenner i her nå, men jeg når jeg får den tilbake skal jeg sjekke om jeg får det samme problemet. jeg tviler egentlig på det.

husker at jeg skulle installere en Nero versjon en gang. da var jeg ikke på nett. så fikk jeg tilfeldigvis beskjed om å restarte pc`en min. å rett før jeg kom inni Windows 2000 fikk jeg Blastern/Sassern på maaskina. uten at jeg helt skjønte hvorfor. fra da av installerte jeg alltid Blaster fixen og sasser fiksen før alle programmene :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...