Gå til innhold

Kan ikke bestemme meg

LogiZa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SLI er da noe jeg har hørt er Nvidia sin ting.

jeg har ikke så veldig greie på hva det er fornoe men jeg kan si LITT

SLI vil så å kjøre 2 PCI-E kort sammen. Du kobler dem rett og slett sammen. Putter 2 av samme kort trur jeg du må ha da i PCI-E slotene i Hovedkortet også kobler dem sammen. det er vell det jeg vet.

Har hørt atte mann skal over 100% mere ytelse da, MEN jeg også hørt atte det er noen tilfeller som 1 kort gir bedre resultater enn 2 sammen. Så kan noen også forklare meg litt mere om detta ;).

Også fortell om hvilke "SLI" metoden passer seg mest inn i da.. Hva det einer seg mest i å bruke det på.. eller noe sånt

Endret av LogiZa

SLI er som du sier å sette sammen to PCI-E kort, slik at de samarbeider om oppgavene. For å få til dette trengs to PCI-E kort (duh) og et hovedkort som takler PCI-E. Det lønner seg i dag ikke å kjøpe SLI, dersom du ikke skal ha Skikkelig bra ytelse. (2x6800GT). Som oftest gir vel to kort mellom 60 og 90% ytelsesforbedring, så det er ofte opp mot dobbel ytelse. Det vil si at det IKKE lønner seg med 2x6600GT, men å kjøpe 1stk 6800GT nå og et til senere kan være et smart trekk.

Om det er værdt det? Det er vanskelig å si, 6800GT og x800XT PE er slik jeg ser det omtrent likeverdige kort når det gjelder ytelse. Dersom du går for x800 vil du få et kort som er mindre og mer stillegående (så vidt jeg har hørt, har ikke dette kortet selv) enn nVidia sitt, ulempen er at når det blir treig så må du kjøpe et helt nytt kort, du kan ikke oppgradere det gamle.

Vanskelig valg må jeg si, du får tenke over det. :)

-Zlatzman

Hehehe.. hovedkortet mitt støtter SLI ;) I KNow.. det er værre med atte Nvidia-kortet trenger sånn rar strøm-ting.. orker ikke å se etter ..

Men hvis du regner med SLI da.. re ikke Nvidia-kortet litt smartere kanskje?

Jeg vet ikke jeg assa

Har du ett hovedkort som støttere SLI? En måned før de er kommt i butikken?

Bra gjort.

Hehehe.. hovedkortet mitt støtter SLI ;) I KNow.. det er værre med atte Nvidia-kortet trenger sånn rar strøm-ting.. orker ikke å se etter ..

Men hvis du regner med SLI da.. re ikke Nvidia-kortet litt smartere kanskje?

Jeg vet ikke jeg assa

Har du ett hovedkort som støttere SLI? En måned før de er kommt i butikken?

Bra gjort.

Er de ikke kommet i butikkene enda?

Han kan jo ha importert da......

Okay :D:D Så hva blir sluttfinale resultatet da?

Vet vi/dere det?

Hmm.. jeg vil nå legge til en annen ting da.. så litt på noen tester av SLI-funksjonen på Toms Hardware .njaa.. dere kan jo se selv.. det er ikke altid like bra..

Noen sammenheng.. ja.. der kan se..

Takktakk

Jeg vil også legge til atte PCen min vil se slik ut ca. 22.12.04

HOVEDKORT

CPU

DDR-DIMM PC3200 RAM

SKJERMKORT 1 eller

SKJERMKORT 2

Også MÅ jeg si atte min Powersupply er en MIST - Modell: CWT-480ADP

Endret av LogiZa
Okay :D:D Så hva blir sluttfinale resultatet da?

Vet vi/dere det?

Hmm.. jeg vil nå legge til en annen ting da.. så litt på noen tester av SLI-funksjonen på Toms Hardware .njaa.. dere kan jo se selv.. det er ikke altid like bra..

Noen sammenheng.. ja.. der kan se..

Takktakk

Jeg vil også legge til atte PCen min vil se slik ut ca. 22.12.04

HOVEDKORT

CPU

DDR-DIMM PC3200 RAM

SKJERMKORT 1 eller

SKJERMKORT 2

Også MÅ jeg si atte min Powersupply er en MIST - Modell: CWT-480ADP

Ikke for å klage, men de ramma du har satt opp hører hjemme på dynga. Skal du bruke såpass med cash på data, bør ram være høy prioritet. Du bør minst bruke 1000kr mer på ram, MINST.

Ikke for å klage, men de ramma du har satt opp hører hjemme på dynga. Skal du bruke såpass med cash på data, bør ram være høy prioritet. Du bør minst bruke 1000kr mer på ram, MINST.

Skal han ikke overklokke er det helt grei ram, men skal han overklokke burde han kjøpt noe bedre ;)

F.eks desse, men det blir en god del dyrere også.

Endret av ptv-

Skal han ikke overklokke er det helt grei ram.

Enig med deg. Jeg tror det vil fungere helt fint til vanlig bruk det minnet der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...