Gå til innhold

Kan ikke bestemme meg

LogiZa

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg skal kjøpe meg skjerkort.. :D MEN jeg er usikker på vilke..

Jeg har 2 skjerkort som jeg er usikkere på....

GeForce 6800GT 4000kr

Radeon X800XT PE 4000kr

Dem har omtrent samme pris..

Jeg vet atte ATI-kortet slår Nvidia-kortet.. MEN med tanken på atte jeg kan senere i tid kjøre SLI hvis jeg velger Nvidiakortet.. det er det som gjør valget vanskelig..

SEND KOMMENTARER OG RÅD TAKK

Videoannonse
Annonse

Jeg ville gått for XT PE. Det kortet har mye høyere klokkfrekvens og bårker mindre, trekker mindre strøm og er fysisk mindre. ATI kortene har noen av de beste 3dmark scorene i verden. Uansett hva du velger blir det et godt valg. Begge kortene er et kjempekjøp. Noen av de beste på markedet. Men personlig ville jeg gått for XT PE.

Nja.. der kan du se.. alle har forkjellige meninger :D

ALt blir bare så mye lettere :S:S

Jeg så tester med kortene 6800GT PCI-E og X800XT. Det gjennomsnittelig jevnt på begge 2.

Det ene kortet vant litt over det andre også omvendt på forskjellige spill..

Jeg blir usikker jeg :S..

Men Jeg kan jo kjøpe Nvidia og kjøre SLI om noen månter ;)...

Menne den strømtingen :S hva var det?! .. det må jeg se etter om jeg har ;) hvis jeg skal ha Nvidia kortet..

MEN FOLk.. fortsett å send inn meningene deres da..

TAKKTAKK :w00t:

Det har lite å si hvilket kort du kjøper, du vil uansett bli strålende fornøyd. ATI kortene er bedre i directX spill mens nvidia er bedre i openGL spill. Men det betyr ikke at nvidia er dårlig i direcX spiller og visa versa. Tvert imot, de er begge enormt gode på begge områdene men du får litt bedre ytelse me ati og direcX og nvidia og openGL.

Hufff..

Dere forvirrer meg :D jeg har litt lyst til å velge meg begge :D

men det går jo ikke da..,,

HUFFF... kom med flere meninger.. hver test gjør meg mere usikker ;)

PS: ATI sin X800XT PE er jo bedre til samme pris..

Men SLI med GT6800.. åssen sammenhenger er det den funksjonen tar bedre effekt enn bare 1 da ? :S

Endret av LogiZa

Njaa..

Nvidiakortet knuser ikke XT PE MEN.. dem holder seg veldig gjevnt gjennomsnittelig..

Det er vell egentlig litt umulig nesten å sammenligne dessa kortene.. det er forskjellig fra spill til spill:S:S:S

TOMS TESTESIDE DU VILLE HA

bare klikk neste nederst etter resultatene og bla igjennom :D.. hehe

Njaa..

Nvidiakortet knuser ikke XT PE MEN.. dem holder seg veldig gjevnt gjennomsnittelig..

Det er vell egentlig litt umulig nesten å sammenligne dessa kortene.. det er forskjellig fra spill til spill:S:S:S

TOMS TESTESIDE DU VILLE HA

bare klikk neste nederst etter resultatene og bla igjennom :D.. hehe

Det er jo det jeg har sagt hele veien, liten forskjell men holder en knapp på XT PE kortet. Takker for test.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...