GolfBag Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 (endret) hvordan mekker man egentlig å legge på en slik nisselue? For eksempel sånn som dette? Voila, din avatar med nisselue. Endret 27. november 2004 av GolfBag Lenke til kommentar
above Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Hva gjør dere for å få slike nisseluer på forskjellige ting og personer? Kan jeg gjøre det med Photoshop? I såfall, hvordan? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Hva gjør dere for å få slike nisseluer på forskjellige ting og personer?Kan jeg gjøre det med Photoshop? I såfall, hvordan? Du må først finne et bilde med en nisselue, klippe den ut, redigere masse for at den skal passe, prøve å sette den på og få det til å se bra ut. ..altså noe jeg ikke klarer... Anyone? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Eventuelt tegne den på..? Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 (endret) Det går å bruke paint, men Photoshop er aller best til sånn... enten kan du tegne slik jeg gjorde på bildet over... eller så kan du blande 2 bilder. Åpne et bilde av avataren din og et bilde av en nisselue i photoshop... klipp bort bakgrunnen rundt nisseluen... dette tar litt tid. Så drar du den over til avatarbildet, og dreier den / forandrer størrelse med free transform. Til slutt: lagre TIPS: Kreativitet, nytenkning og humor er viktig hvis du vil vinne risengrøtposen Hvis noen har lyst på juleavatar men ikke klarer å mekke en selv kan de bare spørre her i denne tråden. Endret 27. november 2004 av GolfBag Lenke til kommentar
above Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Photoshop er aller best til sånn... enten kan du tegne slik jeg gjorde på bildet over... eller så kan du blande 2 bilder. Åpne et bilde av avataren din og et bilde av en nisselue i photoshop... klipp bort bakgrunnen rundt nisseluen... dette tar litt tid. Så drar du den over til avatarbildet, og dreier den / forandrer størrelse med free transform. Til slutt: lager Ok, jeg får prøve dette.. Takk Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 GolfBag, når blir vinneren kåret? Vet noe du om hvem som ligger ann til en seier? Lenke til kommentar
~Alex~ Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Får vel ta et nytt bilde av voffsen. Poster når jule avatern er klar Lenke til kommentar
above Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Det går å bruke paint, men Photoshop er aller best til sånn... enten kan du tegne slik jeg gjorde på bildet over... eller så kan du blande 2 bilder. Åpne et bilde av avataren din og et bilde av en nisselue i photoshop... klipp bort bakgrunnen rundt nisseluen... dette tar litt tid. Så drar du den over til avatarbildet, og dreier den / forandrer størrelse med free transform. Til slutt: lagre Et lite spørsmål... Hvor finner jeg "Free transform" ? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) Julebrainslug. Men ikke som avatar før i desember... Edit: Så bedre ut med en sort outline. Endret 27. november 2004 av Goophy Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) Sånn. Ble ihvertfall noe.... Endret 27. november 2004 av ahpadt Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Men ikke som avatar før i desember... Du sier noe der. *bytte tilbake* Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Du sier noe der. *bytte tilbake* Lurt. Er altfor mye julestyr ellers allerede... Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Men ikke som avatar før i desember... Du sier noe der. *bytte tilbake* Jeg slenger meg på. *vente til 1. Desember* Lenke til kommentar
above Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Det går å bruke paint, men Photoshop er aller best til sånn... enten kan du tegne slik jeg gjorde på bildet over... eller så kan du blande 2 bilder. Åpne et bilde av avataren din og et bilde av en nisselue i photoshop... klipp bort bakgrunnen rundt nisseluen... dette tar litt tid. Så drar du den over til avatarbildet, og dreier den / forandrer størrelse med free transform. Til slutt: lagre TIPS: Kreativitet, nytenkning og humor er viktig hvis du vil vinne risengrøtposen Hvis noen har lyst på juleavatar men ikke klarer å mekke en selv kan de bare spørre her i denne tråden. Jeg har nå fått luen til å passe, men hvordan får jeg den klippet ut i photohop? Jeg tar den der "lasso tool", men når jeg har gjort dette, er jo det en hvit bakgrunn fra før av.. Vet du hvordan jeg kan få dette fixa? Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 (endret) Det går å bruke paint, men Photoshop er aller best til sånn... enten kan du tegne slik jeg gjorde på bildet over... eller så kan du blande 2 bilder. Åpne et bilde av avataren din og et bilde av en nisselue i photoshop... klipp bort bakgrunnen rundt nisseluen... dette tar litt tid. Så drar du den over til avatarbildet, og dreier den / forandrer størrelse med free transform. Til slutt: lagre Et lite spørsmål... Hvor finner jeg "Free transform" ? under edit... Du må gjøre et triks her... lag et gjennomsiktig layer... ctrl shift n... så tar du duplicate layer på første layeret og drar det slik at det ligger fremfor det gjennomsiktige. Så tar du delete layer på det som heter background... dette er låst og det kan ikke flyttes. Voila... Det er lurt å bruke free transform først etter at du har klippet lua over i avatarbildet, dette pga at du kan rotere den og gjøre allslags mulig fancy med free transform. En annen spurte om når vinneren blir kåret Vinneren blir kåret 20 desember, det står i første innlegg.. men det er jo ikke det som er hovedpoenget med denne tråden. Jeg vil ikke si noe om hvem som ligger godt an så tidlig, det klarer vel dere å tenke dere til selv ved å se på avatarene. Endret 27. november 2004 av GolfBag Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Jeg har nå fått luen til å passe, men hvordan får jeg den klippet ut i photohop? Jeg tar den der "lasso tool", men når jeg har gjort dette, er jo det en hvit bakgrunn fra før av.. Vet du hvordan jeg kan få dette fixa? Hvis du har fått "lassoert" ut lueområdet du vil ha, så tar en copy -> new file -> velg transparent bakgrunn -> ok -> paste! Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Jeg vil ikke si noe om hvem som ligger godt an så tidlig, det klarer vel dere å tenke dere til selv ved å se på avatarene. Det må jo være meg. Tegne i paint med touchpad på laptop duger det. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Ahh, gleder meg til å motta premien! Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Lasso går jo også fint, men det er vanskelig å få det fint da. Lettere å lassoere bort bakgrunn og slette den, da kan du ta bit for bit. Så kan du bare bruke pilverktøyet og dra layeret over i avatarbildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå