Gå til innhold

Brenning av DVD film-filer fra HD til DVD plate ?


Digitize

Anbefalte innlegg

Hei folkens !

 

Jeg har null peil på brenning av dvd film-filer fra HD og ut på dvdplate.

Lånte en dvd av en kompis som jeg rippet inn på en katalog på pc'en. DVD'en er levert tilbake, men filene ligger nå på hd'en.

 

Jeg har fullversjonen av Nero6, men er usikker på hvordan jeg mekker en DVD av disse filene. Orginal dvd'en var sone 1, jeg vil gjerne ha den ut på en sone 2 plate (det er et must da den skal avspilles på en dvdspiller som dessverre kun spiller sone 2). Jeg mener å huske at jeg valgte "sone 2" som output når jeg rippet dvd'en i DVDshrink, men fikk ikke til å brenne den ut i dvdshrink.

 

Legger ved et screenshot av hvordan filene ser ut. Jeg er somsagt svært usikker på hvordan jeg brenner dette ut til en dvd i Nero6 (hvilke valg jeg tar, hvor de forskjellige filene skal ligge, etc).

Hvis det er av interesse, så har jeg en 16x NEC brenner, dog kun 4x plater.

 

Takker for all hjelp jeg får !!

post-98-1101508352_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke noe her.

 

Ok, bruker DVD shrink og har filene inne på pc'en nå. Får avspilt de forskjellige delene i DVD-shrink forhåndsvisningen.

 

MEN! Det har lagt seg en "menu 3" som kommer hver gang jeg starter dvd'en. Der er en blå skjerm hvor det står: "This player is incompatible with the region marking of this disc".

Dette er altså IKKE en feilmelding som spilleren viser, men et "menu bilde" som ligger kodet inn i selve filmen og hindrer at hove-filmen kommer igang. Det stopper seg der, men jeg kan velge feks menu og kommer da inn i menyen. Kan se special stuff, etc. uten problemer.

Men hvis jeg velger "resume film", eller "start film" - så kommer den fokkings meldingen fram og det nytter ikke å skippe fram - "menu 3" ligger kun foran selve filmen i DVDshrink.

Først trodde jeg dette var en feilmelding som Pioneer DVD'en min gav, men dette er altså noe som har sneket seg inn i selve filmen.

 

I selve DVD shrink markerer jeg "menu 3", men alle valg er grået ut (jeg ville jo da forsøke å slette den, slik at kun filmen ligger der). Jeg får kun velge "copy" når jeg markerer - døds irreterendes.

 

Hvorfor ligger den "menu'en" der ? Kan jeg få fjernet den på et vis ?

 

Help me Obi-Wan Kenobi, your my only hope :ermm:

 

 

EDIT ; Jeg droppa hele greia med å få en komplett dvd. Rippet bare filmen, det får holde.

Endret av Digitize
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...