eivindlt Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 (endret) *se topic* Hvorfor er dette et godt råd? En bestilling blir vel ikke mye billigere av det? Det koster vel så så mye i frakt PER vare... Eller??? Undrende spørsmål fra Eivind Endret 26. november 2004 av eivindlt Lenke til kommentar
Noobtube Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 tjaa... mindre stress å bestille fra en nettbutikk+ at frakten ofte er en viss pris OG ekstra for større bestillinger... trur eg... Dessuten, så er det like greit å kjøpe allt fra en netshop, ettersom det ikke er så mye å spare på å kjøpe fra mange butikker... Lenke til kommentar
Sozinho Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Heisan Du betaler frakt per forsendelse og avhengig av pakkes vekt. Er vel opptil 10 kilo i første omgang og så videre derfra. Rett meg noen om jeg husker feil. Ta f.eks en harddisk. Sende den i vanlig postoppkrav fra komplett koster ca 112 kroner. Om du kjøper 5 ting fra 5 forskjellige nettbutikk havner du da på ca 560 kroner i frakt og sparer kanskje 100 kroner på alle delene. Handler du alt fra samme sted blir delene kanskje en hundrings dyrere, mens frakten blir... ca 112 kroner, igjen avhengig av vekt Men... noen ganger er det et såpass bra tilbud ett sted at det kan lønne seg, eller en nettbutikk har ikke akkurat DEN varen du vil ha og du bare "må" Lenke til kommentar
Keworkian Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Du kan jo teste f.eks.... Hvis du tar et hovedkort på komplett (f.eks.) så blir frakta beregnet til ca. 69kr, putter du på en prosessor så plusses det på 1 kr ca. Altså er frakt tilsammen 70 kr. Bestiller du CPU fra et annet sted derimot, så blir det 69-70 kr i frakt der og... Lenke til kommentar
srbz Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Du får ned frakt og det er letter. Selv bestilte jeg hel pc (alt av speccs til den første pc i profil) på 4 forskjellige nettbutikker. 3 av dem fordi jeg ville ha ned prisen på enkeltvarene så mye som mulig + at kanskje noen av butikkene ikke hadde akkurat det jeg ville ha og den fjerde fordi jeg kunne hente det selv og slippe masse frakt på bl.a. skjerm og kabinett. Pappa var forresten bortom der idag og henta en skjerm som vi bestilte til gamlepcen... Dessuten får du jo testa flere butikker og sammenlignet dem til neste gang du skal bestille noe. En annen positiv side ved å bestille fra flere forskjellige er at du slipper å vente til en butikk har fått alt på lager... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Hvis man bestiller fra flere butikker så er det viktig å ha tunga rett i munnen og sørge for at man tar vare på alt av kvitteringer etc i tilfelle man får problemer. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Hovedfordelen er jo det at du har alt ansvar samlet til ett sted. Om du er mye avhengig av support,så sliter du kanskje litt om hovedkortet er fra en butikk, CPU fraen annen, om minne fra en tredje. men ellers så er det bare pengene som går til seperate pakker som er eneste ufordel med å handle i forskjellige butikker. Jeg handler alltid der delene er billigst =) -Stigma Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Fordeler: - Du har 1 sted å gå viss noe er galt... sist jeg bygde pc måtte jeg sende hk og processor til komplett. Det viste seg at cpu var defekt og hk hadde feil i bios og måtte oppdateres. Hadde aldri funnet ut dette hvis jeg hadde handla 2 steder. Generelt sett kan man si... hvis det er noe faenskap når du setter pc'en i sammen og du er bombesikker på at det er hardwarefeil så er det mye enklere når du har kjøpt alt en og samme plass. - Du slipper å betale frakt for hver eneste del. Mitt råd er å kjøpe det meste av vanskelig hw et sted.. skjerm, mus, tastatur, kabinett osv. kan jo selvfølgelig kjøpes andre steder Lenke til kommentar
1955 Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 De tre som her på forumet har skilt seg ut med topp sevice (Komplett,PS og Netshop) , har stort sett det man trenger om man vil gjøre små kompromiss. Snittpris på en forsendelse m/oppkrav er Kr. 150,-. Tre pakker i stedet for en gir en 256/3200 brikke i minus . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå