FrenChie Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Horde er veldig bra, og så er det et band som heter Lengsel som besto av 3 av Extol medlemmene, men vet ikke om det er white metal. Jeg tviler det er black metal. Kristen Black Metal? Det skulle tatt seg ut Ja. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Finnes faktisk mange kristne black metal band.. Husk at sjanger definerer først og fremst SOUNDEN.... ikke lyrikken Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) Det fins ikke kristne black metal band.... Det er en umulighet. Innen black metal så har lyrikken en veldig viktig del. Lengsel og Horde spiller musikk som høres ut som black metal, men siden Horde har tekster som "Invert the Invertet Cross" så er det ikke black metal. Lengsel derimot er jeg ikke sikker på. Jeg har ingen anelse om hva de synger om. Men jeg kan ikke tenke meg at de spiller black metal siden alle medlemmene nå har begynt i Extol. Om det er white metal vet jeg heller ikke. Endret 27. november 2004 av Scarface^ Lenke til kommentar
likferd Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Det fins ikke kristne black metal band.... Det er en umulighet. Innen black metal så har lyrikken en veldig viktig del. Lengsel og Horde spiller musikk som høres ut som black metal, men siden Horde har tekster som "Invert the Invertet Cross" så er det ikke black metal. Lengsel derimot er jeg ikke sikker på. Jeg har ingen anelse om hva de synger om. Men jeg kan ikke tenke meg at de spiller black metal siden alle medlemmene nå har begynt i Extol. Om det er white metal vet jeg heller ikke. Jasså? Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 To ting forundrer meg her i verden. Kristne som synger black metal og niggere som støtter KKK.. Men Metallica er vell egentlig kristne? Da mener jeg ikke SUPER ren kritsen, men de har en "indre tro" Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Niggere? Ja..? Eller negere.. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Det var bedre. Vask munnen din, gutt. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Det er det de sier på østlandet, men nå kommer jeg fra vest landet da (off topic) Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Det fins ikke kristne black metal band.... Det er en umulighet. Innen black metal så har lyrikken en veldig viktig del. Lengsel og Horde spiller musikk som høres ut som black metal, men siden Horde har tekster som "Invert the Invertet Cross" så er det ikke black metal. Lengsel derimot er jeg ikke sikker på. Jeg har ingen anelse om hva de synger om. Men jeg kan ikke tenke meg at de spiller black metal siden alle medlemmene nå har begynt i Extol. Om det er white metal vet jeg heller ikke. Black Metal kategoriserer hardheten på musikken, ikke noe annet. Det er først og fremst "herdet" Heavy Metal. Lenke til kommentar
raakken Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Må vel si meg enig med scarface. Det ligger jo litt i navnet da.. White metal, kristne sanger.. Black metal, ofte mørke sanger(ofte "satanistiske" for 10 år siden) Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 White Stripes er kristne. De spiller vel ikke akkurat metall, men garagerock som kan likne litt. Tekstene deres er ikke særlig kristne. De takket Gud for den siste plata si, så de er vel mer religiøse enn man skulle tro.. Alice Cooper er også kristen, men han slutta å lage metalmusikk når han ble kristen. Da gikk han tilbake til 70rock. Men sjekk ut Dragontown og Brutal Planet-platene hans. De er i hvertfall metall med ganske sammfunnskritiske og litt onde tekster. Ozzy Osbourne er jo også en gammel kristen rocker. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 kristen black metal er en selvmotsigelse. Navnet black metal har ikke bare med sounden å gjøre, men tekster og image og. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Det er det de sier på østlandet, men nå kommer jeg fra vest landet da (off topic) Rasistsvin sier 'niggere'. Er du et rasistsvin? Lenke til kommentar
likferd Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Det er det de sier på østlandet, men nå kommer jeg fra vest landet da (off topic) Rasistsvin sier 'niggere'. Er du et rasistsvin? Rappere sier "niggere". Er alle rappere rasistsvin? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Jeg kjenner ikke til norske rapartister som bruker ordet 'nigger' i sine tekster, du må gjerne opplyse meg om hvem som gjør det. Amerikanske/engelsk-språklige, ofte fargede, rappere bruker ordet 'niggas'. I den konteksten betyr det 'kompis/venn/bror'. Hvorfor de gjør det må du spørre en rapentusiast om, jeg har ingen interesse for rap. Jeg oppfattet ikke Luzifer som en farget, engelsk-språklig rapper, men skulle han være det, ber jeg selvsagt om unnskyldning for implikasjonen jeg kom med. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Jeg kjenner ikke til norske rapartister som bruker ordet 'nigger' i sine tekster, du må gjerne opplyse meg om hvem som gjør det. Amerikanske/engelsk-språklige, ofte fargede, rappere bruker ordet 'niggas'. I den konteksten betyr det 'kompis/venn/bror'. Hvorfor de gjør det må du spørre en rapentusiast om, jeg har ingen interesse for rap. Jeg oppfattet ikke Luzifer som en farget, engelsk-språklig rapper, men skulle han være det, ber jeg selvsagt om unnskyldning for implikasjonen jeg kom med. Tenkte du over at Luzifer kansje mente at han ikke skjønte at Amerikanske/engelsk-språklige, ofte fargede rappere (niggas) støttet KKK? Nei nå er vi ut på viddene Man er ikke rasist fordi man sier nigger, nigga, niggah, niggaz eller lignende. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Man er ikke rasist fordi man sier nigger, nigga, niggah, niggaz eller lignende. Men det oppfattes rasistisk i de aller fleste sammenhenger. Men det var det med viddene ja... Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 "Nigger" er opprinnelig et uttrykk som ble brukt for å skille mellom hvite og svarte på en nedlatende (mot svarte) måte. Man burde holde seg for god for, og være forsiktig med, å bruke det i dag. Spesielt dersom man ikke er svart selv. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Nei, jeg og ikke rasist og til og med lærerer min bruker ordet "neger" i undervisninger. Ordet neger, eller nigger, er ikke rasistisk, med mindre man påpeker det tydlig at man mener det rasistisk... men VELDIG off topic nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå