lofotknut Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Tenkte på å oppgradere dette vraket: amd xp 1600+ riva tnt2 ULTRA 512 SDram Så det jeg lurte på er ..Hvordan ville det funke om jeg kjøpte meg et relativt nytt skjermkort, kanskje et 9800 eller noe i den dur, og satt inn i den pcen her? Tenkte hvertfall på å kunne få kjørt nfs underground 2 og litt slik.. Ville det funka dårlig? Og hvis jeg er nødt til å bytte ut Hk, cpu osv, er jeg nødt til å bytte ut psu i tillegg? hadde egentlig ikke tenkt til å bruke så altfor mye penger... Lenke til kommentar
Fre_ZZe Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Du kommer langt med å bytte skjermkort til 9800pro, eller hva med et 6800LE som er ca samme prisklasse. Problemet ditt vil være cpu'en, den holder deg endel tilbake-så da blir spørsmålet hvor kresen du er når du skal spille og hvilke spill du skal spille... ? Lenke til kommentar
shebban Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Jeg ville sagt kjøp et bra skjermkort.. og en god cpu kjøler så klokker du opp cpuen en god del! DEi cpuene er meget overklokkings vennelige. bør klare over xp2000 uten serlig problemer Lenke til kommentar
lofotknut Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 Er ikke så veldig kresen når det kommer til grafikk i spillet ,dvs trenger ikke ha oppløsning + detaljer på max, men kan ikke være helt søppelbilde heller... Tenkte jeg hvertfall skulle klare å kjøre nfs underground 2 , far cry , kanskje doom 3 og hl2... Når det kommer til overklokking av cpu så har jeg vel ikke no særlig peiling... Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 9600XT er et godt valg. Takler de fleste nyeste spillene uten at det er særlig dyrt. Men det er jo utdatert men med tanke på resten av systemet ditt har du ikke behov for noe bedre. Kjøper du 9800pro får du ikke full ytelse av det grunnet for dårlig CPU og ram. Unødvendig med 9800pro. 9600Pro eller XT er det beste for deg, XT er vel best tror jeg. Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Gå for 9800Pro, Det er sikkert mulig at du ønsker flere oppgraderinger i fremtiden. Da kan det være godt å ha litt å gå på. Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Gå for 9800Pro, Det er sikkert mulig at du ønsker flere oppgraderinger i fremtiden. Da kan det være godt å ha litt å gå på. Det er rett. Jeg tenkte bare på systemet han hadde. Ingen vits med 9800pro med tanke på det han har nå. Men hvis han skal oppgradere er 9800pro det beste valget ja. Enig med det. Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Det du også kan gjøre, er å kjøpe den raskeste prosessoren som støttes av hovedkortet. Funket fint hos meg. Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Det du også kan gjøre, er å kjøpe den raskeste prosessoren som støttes av hovedkortet. Funket fint hos meg. Det hjelper lite å ha en evig god CPU og har dårlig skjermkort. Da blir jo skjermkortet flaskehals. Og skjermkortet er vel Det viktigste når det gjelder spilling. Seff har CPU en del og si men skjermkort har mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå