Gå til innhold

Kjøpt meg ny PC, den starter, men piper?

Anbefalte innlegg

Kjøpte ny data før helga og en kammerat kom i dag og skulle sette den sammen.

Spec: Amd 64 3200+

MSI platinium Nforce3

Corsair 1024mb 3200C2

NorthQ 400w (PSU)

Seagate 160gb 8mb

SViking (kabinett)

Radeon Sapphire 9800pro

Det begynte slik: Viftene fikk et rykk da vi satte i strømledningen, og det samme gjorde den når vi trykka ON.

Så skjedde dette: Vi dro ut ledningen som gir strøm til CPU og noen andre kabler som gikk til viftestyringen som er med i kabinettet. Så dro vi ut ledninge i 5sec g puttet den inni igjen. Da startet den og alle viftene gikk som de skulle.

Så puttet vi inn viftestyringen igjen, og da funket det fjell, men viftene bråkte no jævig på full guffe :D

Så satt vi i kontakten som gir strøm til CPU igjen og startet. Dette gikk fint, MEN det kommer en usansynlig stygg pipelyd som høres ut som en summetone. Altså PIIIP..........PIIIP..........PIIIP

Så må vi bare slå av PSU for at den skal slutte.

Lurer veldig på hva dette kan være, har ikke fått bilde en gang etter 3 timer.

Og jeg som skal på LAN snart, og ikke minst gledet meg til å spile HL2,Nsfu 2 osv

Kan dere hjelpe meg og finne ut hva vi har gjort feil eller om det kan være noen defekte deler. Lurer veldig på hva pipelyden skulle melde fra om(står ikke i boka seff)

TAKK TIL ALLE :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå får jeg til å starte den med strømkabenen til CPU ute. Alt funker unntatt CPU og bilde på skjermen. Hvis jeg putter inn strømledningen til CPU får viftene bare et rykk og blir stille :hrm:

Flere forslag?

Kan være strømkontakten til skjermkortet som ikke er pluget i.

Er plugget i ja ;)

Endret av c[`]laburk
Lenke til kommentar
laburk,26/11/2004 : 21:20] Vet desverre ikke hva jumper settings er :blush:

Men noen kan sikkert forklare dette til meg :yes:

En jumper er et liten svart dings som lager forbindelse mellom to pins på hk'et, i manualen burde det stå om alle de forskjellige pins'ene som finnes på ditt kort! :)

EDIT: for sent.. :blush:

Endret av datating
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...