Ordinær Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 (endret) Er det noe som forklarer hvilken musikk smak du har? Det har kanskje noe med miljøet du vokser opp i, eller hva? Men jeg digger psykedelisk rock, prog rock osv Mens min søster digger trance,dance osv Endret 20. oktober 2005 av Do_the_Bender Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Men jeg digger psykedelisk rock, prog rock osvMens min søster digger trance,dance osv Har nok med miljøet ja. Går ut i fra at din søster henger med jentegjengen mens du henger med gutta. Jeg personlig har latt meg påvirke en del av foreldrene, en del av søs, en del av ekstypen til søs (den gang han var stor og kul ), men nesten ingenting av kamerater, siden de har helt sugen musikksmak. Også påvirker jo media en del, ikke på den måten at noen sier at «det er bra musikk», og jeg liker det, men fordi media er en stor kanal der man får høre musikk før man evt. kjøper det. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Er nok miljø som har størst innvirkning. Det meste av musikk kan man nemlig lære seg til å like. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Musikk er en avart av estetikk, som er en derivativ gren av filosofien. Ens syn på denne derivative grenen avhenger av synet på de mer fundamentale grenene, det vil si metafysikk, epistemologi og etikk. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Ens syn på denne derivative grenen avhenger av synet på de mer fundamentale grenene, det vil si metafysikk, epistemologi og etikk. Så hva er mitt syn på metafysikk, epistemologi og etikk hvis jeg sier at det jeg liker aller best er progressiv og psykedelisk rock, samt progressiv metal? Selv er jeg faktisk ganske "selvlært" når det gjelder utvikling av musikksmak. Aner egentlig ikke hva som har påvirket meg. Lenke til kommentar
simes Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Miljø, uten tvil. Ord deling. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Så hva er mitt syn på metafysikk, epistemologi og etikk hvis jeg sier at det jeg liker aller best er progressiv og psykedelisk rock, samt progressiv metal? Det er vanskelig å si, men kort oppsummert kan man si at et deterministisk verdenssyn impliserer et visst syn på estetikk: abstrakt og realistisk kunst, realistisk litteratur, usammenhengende/umelodiøs musikk (rabalder), mens et verdenssyn som innebærer fri vilje, impliserer det motsatte synet på estetikk: figurativ og romantisk kunst, romantisk litteratur, melodiøs musikk. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 så, hva sier det om deg hvis jeg liker både veldig melodiøs musikk og umelodiøs? Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 så, hva sier det om deg hvis jeg liker både veldig melodiøs musikk og umelodiøs? Sannsynligvis betyr det at du ikke anser ideer som viktige, men istedenfor har en «grab bag of ideas», det vil si et sammensurium av tilfeldige, usammenhengende og motsigende ideer. De fleste tilhører nok denne kategorien, da ideer ikke er ansett som viktige i dag (noe de er). Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 jeg har også erfart at folk som har gehør, eller er musikalske ofte liker mer melodiøs musikk enn de som ikke er fullt så begavet. Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 musikksmak skrives i ett ord Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 ... og derfor bumper vi opp igjen en nesten én måned gammel tråd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå