Gå til innhold

Half-life 2 og ram

Dukle

Anbefalte innlegg

Har nå kjøpt meg HL2 og er i gang med å spille det, men etter noen minutter så begynner det alltid å henge seg i noen sekunder for så å gå glatt, og så gjentar alt seg.

Får denne feilmeldingen: Instruksjonen i "0x241f8997 refererte til adresse "0x01b8f5c0". Minnet kunne ikke være "read"

Har 1024 pc2100 266mhz DDR ram.

Det jeg lurer på er om årsaken er at ramma ikke klarer å holde hastighet med resten av pcen. Har AMD 64 1,8 2800+ og MSI nForce 3 Neo hovedkort. Skjemkortet er et GeForce 4 TI4600.

Spør i samme slengen om de ramma som kjører på 533mhz, finnes det noen hovedkort som støtter det? Jeg fant ingen da jeg tok en titt.

Edit: Dette skjer også i andre nye spill.

Endret av Dukle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha nytte av RAM som kjører raskere enn 400MHz på en AMD platform må du nok overklokke HT-frekvensen. Denne ligger normalt på 200 eller 201MHz på K8N Neo2. Det er ikke alle hovedkort som er like gode til å overklokke, og det kommer også an på kjøleren.

Angående HL2:

Henger det ofte, eller bare når den Auto-saver? Her lagger det bare når den autosaver, men jeg vet at mange har problemer med hakking i HL2. Har også selv fått Minnet kunne ikke være "read" feilmeldingen, og den kom stort sett samme sted hver gang. Løsningen ble å justere ned oppløsning og grafikk ett hakk til jeg var forbi dette stedet.

Kanskje noen andre har opplevd symptomer som ligner mer på dine.

-Zlatzman

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...