Gå til innhold

120GXP. Gode harddisker?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg stoler ikke på IBM lenger, etter at de forrige modellene var så dårlige. Jeg ville ikke satset på at "denne modellen er sikkert bedre" og kanskje risikert å miste masse viktig data. Nei, vent med IBM til de evt. har fått reparert sitt dårlige rykte og kjøp f.eks Western Digital i mellomtiden du. De har rykte for å lage veldig stabile, raske og stillegående disker.

Lenke til kommentar

etter det jeg leste så solgte de den ikke men slo sammen produksjonen fordi at ibm hadde fått et dårlig rykte på seg, husker ikke hvilken side det var men når det gjelder western digital så har jeg vært ute for at de ryker like lett som ibm og vi har ca:120 pcer på jobben med hovedsakelig ibm og wd disker så ikke si at det bare er ibm som ryker for vi har omtrent den samme feilprosent på wd som med ibm bare så det er sagt

Lenke til kommentar

Har mine tvil om at IBM egentlig er så masse dårligare enn alle andre. Då IBM 75GXP serien var populær, kjøpt ALLE,absolutt alle dei diskane. Ikkje rart at der då vil vere fleire som opplever feil med IBM disker,enn med andre disker,når der er eit fleirtall av IBM harddisker ibruk. Er nok rett at dei har hatt ein større feilrate på dei diskane kanskje, men trur nok grunnen til at så mange disker har fått feil, er pga. antallet på markedet.

 

Når du ser på forumet her, ser du uten tvil at flest folk klager på IBM og anbefaler andre disker, men dette har no med at det er dei som får problem som bryr seg med å komme hit og klage på ibm diskane, mens andre ikkje søker etter å forsvare ibm. Her er uten tvil en del fanatikara, som skal rakke ned på selskap, enten det er IBM eller Telenor...

 

Er veldig fornøgd med min to år gamle IBM 75GXP 45GB, og dei to ett år gamle IBM 60GXP 40GB. Men er også overraska over at den 6 år gamle Maxtor 10GB går som ei klokke enda,sjøl om den er treig :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...