klovn7 Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 hei sliter med å få flash til å funke i firefox. har prøvd å laste ned fra macromedia og instalere, noe som ikke hjelper. har også google det og prøvd legge filer rett i plugin mappa, funker heller ikke. Nå vet jeg ikke helt hvor jeg skal starte. dette er veldig irreterende. Sider som www.fox.com er blant de jeg ikke får fram... Bruker Fedora Core 3 og Firefox skal være av v.1.0 Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Denne forklarer med tanke på Mozilla, men det kan godt være det vil gjøre at det fungerer i Firefox også. Hvis ikke, prøv denne («Mozilla plugins directory» vil i ditt tilfelle være <der firefox er installert til>/plugins). Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 (endret) Nyaste Mozilla Firefox 1.0 skal laste ned og installere flash automagisk om du går inn på ei side som bruker flash. Ellers er det berre å laste ned pakken frå Macromedia, pakke ut pakken og legge "libflashplayer.so" i /derduinstallertefirefox/plugins eller ~/.mozilla/plugins Skriv "about:plugins" i adressefeltet får å sjå installerte plugins. Endret 26. november 2004 av objorkum Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Så veldig vanskelig er det nå ikke da. Ta deg en tur til fedorafaq.org, og les om flash der: http://www.fedorafaq.org/#flash Klikke, klikke: http://macromedia.rediris.es/site_ri.html Høyreklikk på fc3, rpm'en, velg lagre som. Åpne et konsoll (i X da installeren ikke følger *standarden* im ikke-interaktiv installasjon. Urk.), bli root (su -), cd til der du lastet den ned, og installer den med "rpm -ivh *flash????-rpm* Mulig du bare kan dobbeltklikke på den og det funker... Deretter restarter du firefox (lukk alle firefox-vinduer). *poff*. Det automatiske installasjonssystemet virker bare som root, pga en bug: https://bugzilla.redhat.com/bugzilla/show_bug.cgi?id=139198 Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 hei jo det er virkelig så vansklig På about:plugins står det Enabled: Yes på: application/x-shockwave-flash Shockwave Flash og application/futuresplash FutureSplash Player likevell funker det ikke. hehe kyrsjo, har prøvd det før, og prøvde netopp igjen flere ideer? takker for all hjelp Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Hmm.. funket her... Merkelig. Du kan jo prøve å spørre på fedora-user-list at redhat.com... (krever innmelding) Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 (endret) endte med en uninstalering for å så instalere på nytt. Da funker flash, men nå er mozilla default browser. :S ekke lett dette hehe, ser om jeg finner ut av det i morra... Endret 26. november 2004 av klovn7 Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Hømm? Distro? Firefox er standardbrowser i fc3. Virkelig. I alle fall så lenge du ikke har valgt å ikke installere den... yum install firefox? Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 joda, jeg har FC3, La inn ff rett fra cden når jeg installerte, men da funka jo ikke flash. Så fjerne FF gjennom systems tools (add/remove applications), så lasta jeg ned ff fra den offesielle siden, installerte, og nå funker flash. Men FF er ikke default.... Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 start here -> preferences -> more preferences -> preferred applications - her kan du sette firefox som preferred browser. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) joda, jeg har FC3, La inn ff rett fra cden når jeg installerte, men da funka jo ikke flash. Så fjerne FF gjennom systems tools (add/remove applications), så lasta jeg ned ff fra den offesielle siden, installerte, og nå funker flash. Men FF er ikke default.... Aha. Hmm... Jeg har FF 1.0 på en fedora-boks med fungerende flash.. EDIT: glemte å nevne at dette er en RH pakke Endret 27. november 2004 av kyrsjo Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 start here -> preferences -> more preferences -> preferred applications - her kan du sette firefox som preferred browser. bra forslag, men FireFox ekke en av valgene :\ ekke lett å bli klok på dette. har hvertfall fiksa slik at firefox er på verktøylinja Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Sett på custom og skriv "firefox", eventuelt hele path om den ikke ligger i $PATH. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå