Gå til innhold

:hmm: FPS drop.

Palme

Anbefalte innlegg

Lurer bare litt på om det er noen som har peil på hvorfor radeon x800se kortet mitt sliter når jeg spiller enkle spill som counterstrilke.. Sliter ganske ille med det.. Hvorfor klarer ikke ett såpass "bra" kort som x800se kortet mitt å kjøre cs normalt? Noe jeg kan gjøre med det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den litt varme saken din er noka en flaskehals :p

En gang til? :innocent:

Anyway... CS er et ganske gammelt spill nå, så at nyere kort får fps-drop kan jeg jo skjønne i grunn :ermm:

Men på en annen side så husker jeg godt at min bror sleit med ati-kort i cs, er det slik enda?

Tviler, var kanskje det før. Men i dette tilfellet er det nok en flaskehals inne i bildet(cpu) som gjør at fps'en dropper.

Lenke til kommentar

Anyway... CS er et ganske gammelt spill nå, så at nyere kort får fps-drop kan jeg jo skjønne i grunn :ermm:

Men på en annen side så husker jeg godt at min bror sleit med ati-kort i cs, er det slik enda?

Tviler, var kanskje det før. Men i dette tilfellet er det nok en flaskehals inne i bildet(cpu) som gjør at fps'en dropper.

Jah, regner med det ;)

Nuvel... kan hende det er no cpu-krevende i bakgrunnen som driver å 'kødder' det til.

Lenke til kommentar

Det er garantert ikke cpu. Det er et velkjent faktum at en del ATI kort sliter med FPS drops i CS, og det er fint lite å gjøre med det. Man kan jo alltids prøve omegacorner sine drivere.

Lenke til kommentar

Det er garantert ikke cpu. Det er et velkjent faktum at en del ATI kort sliter med FPS drops i CS, og det er fint lite å gjøre med det. Man kan jo alltids prøve omegacorner sine drivere.

Mitt forrige HK var på utryddelsens kant, og sammen med mitt radeon 9800 PRO ville ikke klokkes over 1.8ghz. Det ble fps drop i cs. Fikk nytt hk etc og har jeg fps drop i cs nå? Nei det har vi ikke sett! Så er nok cpu'en

PS brukte samme drivere hele tia

Endret av hds
Lenke til kommentar

Hvis du snakker om gammle gammle cs- ikke source skal det absolut være mulig og fikse.

Har hatt noe av det samme med mitt 6800NU. Jeg fikk det når jeg kjørte 4x eller 6x AA fra control panelet.

Vet ikke hvorfor, men på 2x kjørte det på 60 fps konstant igjen. Prøv deg litt frem, så fikser du det nok.

En 2000 XP+ skal ikke være no flaske hals i gammle cs samme hvor varm den er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...