Gå til innhold

Gigabyte K8NSNXP-939, dual-channel?

feed

Anbefalte innlegg

Får absolutt ikke Dual Channel til å virke på dette kortet. Har 2 stk. OCZ 2*512 MB Dual Channel Rev. 2 . Setter dem slik at dem skal kjøre dual chan, men da begynner pcen bare å pipe. Setter jeg dem derimot slik at dem kjører single channel funker det helt fint. Har også prøvd med et annet par minnebrikker som er ocz. Får da samme feil. Noen som kjenner til dette?Gjør jeg noe galt?

Fikk kortet idag, viser det seg at det er en feil på hovedkortet sender jeg det inn så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får absolutt ikke Dual Channel til å virke på dette kortet. Har 2 stk. OCZ 2*512 MB Dual Channel Rev. 2 . Setter dem slik at dem skal kjøre dual chan, men da begynner pcen bare å pipe. Setter jeg dem derimot slik at dem kjører single channel funker det helt fint. Har også prøvd med et annet par minnebrikker som er ocz. Får da samme feil. Noen som kjenner til dette?Gjør jeg noe galt?

Fikk kortet idag, viser det seg at det er en feil på hovedkortet sender jeg det inn så fort som mulig.

har så å si det samme hovedkortet (k8ns ultra) får ikke kjørt dual jeg heller... systemet restarter seg da

EDIT: jeg har da prøvd brikker fra corsaier og 2 par fra OCZ

Endret av RaW_DeNiM
Lenke til kommentar

jeg har samme hk jeg og. jeg sleit sinnsykt med dual, helt til jeg satte opp spenningen +0,2 på minnebrikkene, samt brukte port 3 og 4. Når jeg brukte port 1 og 2 restartet maskinen seg i ett sett. Single har fungert med alle kombinasjoner. Jeg har Corsair twinx 3200 brikker.

Lenke til kommentar

heisann

Nå har dere sikkert prøvd det som ble nevnt, men standard bios hos meg var F3. Flasha denne til nyeste, altså F6 og funker som en drøm hos meg nå. Har dere ikke gjort dette, go for it. Kanskje virker det hos dere også da? :thumbup:

Kan også legge til at jeg forandra ikke noe på vdimm eller noe som helst. Bare flasha.

Vet noen hvor jeg får stilt timings på rammen? Finner ikke dette i bios.. :roll:

Endret av feed
Lenke til kommentar
heisann

Nå har dere sikkert prøvd det som ble nevnt, men standard bios hos meg var F3. Flasha denne til nyeste, altså F6 og funker som en drøm hos meg nå. Har dere ikke gjort dette, go for it. Kanskje virker det hos dere også da? :thumbup:

Kan også legge til at jeg forandra ikke noe på vdimm eller noe som helst. Bare flasha.

Vet noen hvor jeg får stilt timings på rammen? Finner ikke dette i bios.. :roll:

hvor i huleste fant du den F6 biosen da?

Lenke til kommentar

åja.. men den f6 biosen det var snakk om her er jo laget spesifikt for det hk det er snakk om i denne tråden... det er vel såvidt jeg vet ikke noe sammenheng mellom biosversjonene på tvers av hk'ene annet enn at de bruker samme betegnelse på versjonsnavnene

ser ikke ut til at det har kommet noe nyere bios enn f4 til ditt hk, noe du tydeligvis har funnet ut selv ;)

Lenke til kommentar
åja.. men den f6 biosen det var snakk om her er jo laget spesifikt for det hk det er snakk om i denne tråden... det er vel såvidt jeg vet ikke noe sammenheng mellom biosversjonene på tvers av hk'ene annet enn at de bruker samme betegnelse på versjonsnavnene

ser ikke ut til at det har kommet noe nyere bios enn f4 til ditt hk, noe du tydeligvis har funnet ut selv ;)

men i huleste da.. vil kjøre dual... og dessuten restarter pcen min seg om jeg vil kjøre progget speedfan

:hmm:

Lenke til kommentar
Har samma kortet selv. Kortene skal stå i en bestem rekke følge. ellers restart maskinen seg/kjører singel ch.

Plasser begge ram brikkene nærmest CPUen:

|| || | |

^ ^

Brikkene

Tipper du har testet dette men :p

er jo nettopp det jeg har testa.... begge brikkene i di to lilla slottene... gir opp hele greia... kjøper meg ett Asus A8V Deluxe/WIFI-g Hovedkort S-939 K8T800PRO, ATA/SATA, GbLAN, ATX, Raid jeg istedenfor

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...