tatus Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Hva er bra, og hva er dårlig.. (Ja det er Dell, men bortsett fra det) Spiller en del, i hovedsak FPS Dimension XPS 3,4 GHz Standardkomponenter Chipset: Intel® 925X Express chipset med ICH6-R Prosessor: Intel® Pentium® 4 Processor 550 800MHz FSB, 1MB cache Chassi: Unik chassidesign med 460W PFC Power Supply Front I/O porter: 2 USB 2.0, 1394, hodetelefoninngang og mikrofon Opplyst frontpanel med 7 fargevalg Ekstra chassi kjøling og varmestyring Integrert RAID controller med Intel® Matrix Storage teknologi. Plass for 3 harddisker Kortplasser: 1 stk PCI Express x1, 1 stk PCI Express x16, 4 stk PCI Minnebrikker: 4 stk RIMM Porter: 8 stk USB 2.0 (2 stk foran, 6 stk bak) Tastatur: Dell Quietkey Keyboard Mus: Dell scrollmus med 2 knapper Diskettstasjon: 3,5" Diskettstasjon Nettverkskort: Dell™ Gigabit Ethernet 10/100/1000 nettverkskort Konfigurasjon Modell: Dimensio XPS Prosessor: Intel® Pentium® 4 Processor 550 3,4 GHz med HT teknologi Flatskjerm: Dell 19" Flatskjerm 1901FP Diskettstasjon: 3.5" 1.44MB diskettstasjon RAM-minne: 1024 MB PC-4200 Dual Channel DDR2 533MHz (2x512) Harddisk: 320GB SATA Harddisk DVD: 16x DVD CD/DVD-brenner: 16x DVD+RW (bränner DVD och CD) Grafikkort: 256MB PCI Express™ x16 ATI Radeon™ X800 XT Høytalere: Dell 5650 5.1 surround høytalersett Lydkort: SoundBlaster Audigy 2 inkl. firewave Modem: Inngår ikke Programvare: Microsoft Works 7.0 Operativsystem: Microsoft Windows XP Home Edition OBS! Kun engelsk versjon Overspenningsbeskytter: APC Surge protector Lenke til kommentar
cl_joe Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 PC'n ser bra ut, men til hvilken pris?? 30000 fra dell? Vet ikke om jeg ville ha brukt så mye, hvis du bygger sjøl kan du få en vedlig bra pc' for de pengene. Forresten tror jeg at dimension XPS leveres kun med engelskspråklig tastatur. joe Lenke til kommentar
tatus Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 Prisen er 19900,- Men gjennom jobben får jeg den for 658,- i mnd (hjemme pc ord.) Tastaturet spiller ingen rolle, da jeg bruker logitech mx 700, som jeg er godt fornøyd med.. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Regner med at du spiller veldig mye, så da er det jo absolutt en bra PC. Men kan ikke si at jeg er så glad i sånne hjemme PC ordninger. Når du engang er ferdig å betale på den så er den jo foreldet Man har vel ikke lov å tukle (les:oppgradere) noe på den selv heller Lenke til kommentar
Valent Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 takk for opplysingene får bedre pc ved å bygge den selv til 19k, ellers er den ikke værst. Lenke til kommentar
tatus Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 Ikke lov og oppgradere..?? Pc'n er jo praktisk talt min da jeg sef kjøper den ut etter 3 år.. Er vel egentlig ikke noen som har noe med det og gjøre..?? Og utdatert om 3 år..?? Tjaa.. Gammel kanskje, men ikke utdatert.. Tror jeg da Lenke til kommentar
tatus Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 Og selvfølgelig.. Hadde jeg hatt 19k som jeg ikke hadde hatt annet og bruke til, så er jeg helt enig.. Men så var det de penga da.. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Veldig grei maskin. Gode oppgraderingsmuligheter i fremtiden (så lenge LGA775 er her) og PCI-e. Husk at det er en 19" flatskjerm i prisen. Men om 3 år er det kanskje ikke ytelsen som henger etter. Trenden i dag er mer funksjonalitet enn ytelse (mhz). Vi får se om det skjer noen dramatiske generasjonsskifter innen da. TCPA lignende system vil jo kunne forandre PC verdenen slik vi ser den i dag. Spør du meg, gå for denne maskinen visst du ikke har de 19000,- pengene for en selvbygd maskin. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Og selvfølgelig.. Hadde jeg hatt 19k som jeg ikke hadde hatt annet og bruke til, så er jeg helt enig.. Men så var det de penga da.. Har en del venner som kjøpte PC gjennom hjemme PC ordning for 3 år siden og alle anger i dag. Er ikke helt sikker med før det er gått tre år så kan du ikke gjøre noe med PC'en tror jeg (i hvertfall ikke uten at det år utover garantier osv). Det er lett og se seg blind på hjemme pc ordningen å fyre løs med den råeste maskinen man får (det blir jo bare en hundrings eller to mere i månenden), men det er viktig å tenke på hva man virkelig har bruk for. Lenke til kommentar
tatus Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 "Viktig og tenke på hva en HAR bruk for" Det er jeg faktisk helt enig i.. Men hvis man tenker litt fremover, så betyr det vel litt hva man KAN få bruk for også..?? Eller.. Kanskje litt kjekt og ha mentalitet, men det får så være.. Takker så mye for innspill.. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 "Viktig og tenke på hva en HAR bruk for" Det er jeg faktisk helt enig i.. Men hvis man tenker litt fremover, så betyr det vel litt hva man KAN få bruk for også..?? Eller.. Kanskje litt kjekt og ha mentalitet, men det får så være.. Takker så mye for innspill.. Personlig så har jeg bestandig kjøpt det jeg har bruk for idag, siden det jeg har bruk for i morgen koster mere enn det smaker. Det er vel akkurat det som gjør hjemme pc ordningen til en ulv i fåreklær. Man betaler for en PC som man ikke trenger idag, som er brukbar imorgen, men som ikke duger i overimorgen Ta i allefall å sjekk oppgraderingsmuligheter og les det med "liten skrift" nøye. Hjemme PC er forlokkende billig, men husk på at når man er ferdig å betale så sitter man igjen med en maskin som ikke er verdt mere enn en tredjedel av det du har betalt Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Men altså, pcen blir jo rimelig "billig" med en slik ordning. Og det er gode komponenter som holder langt ut i 200 vil jeg tro. Se bare på neste generasjon fra ATi. Vil jo ikke være sååå mye bedre... Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Men altså, pcen blir jo rimelig "billig" med en slik ordning. Og det er gode komponenter som holder langt ut i 200 vil jeg tro. Se bare på neste generasjon fra ATi. Vil jo ikke være sååå mye bedre... Tja, nå er jo ikke 850 for neste generasjon a nevne. Både ATI og NVIDIA snakker jo om å dobble ytelsen når neste generasjon kommer Billig er jo også noe relativt. fredriku: Ville du f.eks kjøpt et skjermkort "billig på avbetaling" hvis du måtte betale for det i tre år? Problemet med hjemme pc ordning er at det er som å kjøpe melk på avbetaling. Den smaker godt idag, og kanskje imorgen, men etterhvert så blir den sur. (Som nevnt over så snakker jeg ikke av erfaring, kun antagelser) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå