daahl Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Heisann ! Jeg sitter med proftpd, fått det opp å kjøre osv men vil ha 2 stykker (altså 2 ftp server). De skal ha forsjellige : 1 Config 2 Domene 3 Port Sprøsmål nr er det mest innterresange, er dette mulig i det hele tatt ? De skal kjøre på samme maskin så klart. Ville vært greit og få en forklaring på nr 2 og 3 også. Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Du kan sette opp så mange virtual hosts som du vil. Disse kan kjøre på forskjellig porter om du vil og er relative til hostnames. En kan sette så å si alt av options pr. host. fungerer veldig bra. Lenke til kommentar
daahl Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 niCe, har sett litt på det med virutal host. Setter jeg da bare opp det som: # # ViritualHost <ftp.domene.org:21> config for ftp.domene.org ViritualHost </ftp.domene.org:21> # # ViritualHost <ftp.domene.org:2482> config for ftp.domene.org på port 2482 ViritualHost </ftp.domene.org:2482> # # Er jeg helt på jorde på dette felte eller funker det faktisk ? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Eventuellt ha samme ftp-server, men forskjellige brukernavn og hjemmekataloger? Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 vel, du kan bruke http://mange.dynup.net/linux.html til å sett det opp med GUI da er det veldig enkelt. Lenke til kommentar
daahl Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 Eventuellt ha samme ftp-server, men forskjellige brukernavn og hjemmekataloger? Det er akuratt det jeg hadde tenkt. Skal være sånn at den ene ftp servern skal alle komme til samme hjemme katalog mens på den andre ftp servern skal de komme til sin egen. Det skal også være forsjellige brukere på de 2. Ville det kunne godt ann og gjort slik ? vel, du kan bruke http://mange.dynup.net/linux.html til å sett det opp med GUI da er det veldig enkelt. Bruker kun command line og ikke grafisk miljø vist ikke villde vært genialt. Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Eks. på en virtual host: <VirtualHost min.server.org> ServerName "warezsite" ServerIdent on "Fresh FTPd" DeferWelcome on DefaultRoot /var/ftp CDPath /var/ftp ShowSymlinks on DefaultServer on ShowSymlinks on AllowOverwrite off TimeoutNoTransfer 600 TimeoutStalled 600 TimeoutIdle 1200 AuthUserFile /etc/ftppasswd AuthGroupfile /etc/ftpgroup UseFtpUsers on OSV OSV..... <Directory /*> # New files are group writeable Umask 002 002 OSV OSV... </Directory> Og alle andre grupperinger... </VirtualHost> bare å legge til så mange en vil av disse Lenke til kommentar
daahl Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Takk takk, dette kom godt med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå