Gå til innhold

Philips HP800, et bra valg ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du ha deg en skikkelig bra hodetelefon ville jeg nok ikke vurdert Zalman utfra de omtalene det får.

 

Har ikke hørt på Philips HP800, men det skal etter sigende være brukbart. Finnes jo mange flere alternativer. Fortell hvor mye penger du skal bruke, og hva du skal bruke hodetelefonene til, så får du noen forslag.

 

Knut

Lenke til kommentar
btw Christian eller Kristian :p Morten her fra almenklassen din :>

 

gmortena @ #fjøset

hey hey :)

 

det er Kristian ;)

 

du er litt.. uaktiv her :p

 

 

 

menne uansett back on topic.

 

jeg skal bruke Headsettet til pc, og da til spill, musikk, film, med andre ord: alt som man gjør på en pc.

 

og jeg vil gjerne ha muligheten å ha litt kraftig bass. (de jeg har nå, HP200 kjører jeg med max bass fra lydkortet konstant, og det er fortsatt relativt tam lyd)

 

jeg har ikke så veldig lyst å bruke mer enn ca 500,- totalt på et nytt headsett. men det MÅ være verdt det..

 

hadde KOSS 4aa pro Titanium i noen dager for noen uker siden.. de var både ukomfortable og var ikke spessielt imponerede lydmessig.. de var ABSOLUTT ikke verdt ~850,-

Lenke til kommentar

Man må ha alt ekstrautstyret til Zalman hodetelefonene for at de skal bli bra??

 

Diablito2k:

Du burde jo absolutt komme deg i en butikk å høre på litt forskjellig. I prisklassen rundt 500kr, og litt over :) kan du jo se på følgende:

 

Beyerdynamics DT231 til ca 600kr

Beyerdynamics DTX800 til ca 900kr. Disse blir vel litt dyre, men jeg tok dem med ettersom de nok passer deg godt.

Sennheiser HD555 til ca 870kr, litt dyrt igjen kanskje?

Sennheiser HD497 til ca 500kr. Ville absolutt valgt et av de 3 andre fremfor HD497, men det er hvertfall bass og riktig pris.

Så må du jo få med deg Philips HP800 også da, søk rundt og finn ut hvilke butikker som selger dem. HiFi-klubben selger Sennheiser, bare så det er nevnt.

 

Edit: Smiley'en funka ikke!

 

Knut

Endret av enemigo
Lenke til kommentar

vet elkjøp har HP800. det var der jeg kjøpte HP200 til 99,- :p

 

 

men igjen så blir det jo urealistisk å teste headsettene i butikken siden jeg skal bruke de til pc, som har høyere utgang enn f.eks en mp3 spiller.

 

så om noen kunne anbefale et par headsett som funket bra sammen med Soundblaster live 5:1 lydkort..

 

det frister å kjøpe sennheiser, men er ikke sikker.. vil nødig returnere et par headsett til..

Lenke til kommentar

mht kommentarene @ hw.no prisguide og rykte til sennheiser så har jeg fått et øye for disse:

 

Sennheiser HD270

 

shhd270.jpg

 

de koster sant nok litt mer enn det jeg ville gå for, men..

 

1. er de verdt det, eller vil det ende med at jeg sender de tilbake pga de ikke yter bra eller er ukomfortable ?

2. er de så gode som folk her skriver ?

 

3. dekker de HELE øret både rundt og utover ? (koss 4aaproT jeg hadde de klemte øret flatt, noe som var veldig ubehaglig!)

Endret av Diablito2k
Lenke til kommentar
1. er de verdt det, eller vil det ende med at jeg sender de tilbake pga de ikke yter bra eller er ukomfortable  ?

Om de er verdt pengene kan ingen andre enn du svare på. Dine behov og dine penger. Hvordan dine ører og skalle er formet er det bare du som vet. Jeg har ikke opplevd en Sennheiser hodetelfon som er ubehagelig.

 

2. er de så gode som folk her skriver ?

Ja, hvorfor ville ellers folk skrevet det? Du er vant med en billig hodetelefon fra Philips. Uten å ha hørt din hodetelefon tør jeg påstå at Sennheiser spiller ringer rundt din Philips på alle parametere.

 

3. dekker de HELE øret både rundt og utover ? (koss 4aaproT jeg hadde de klemte øret flatt, noe som var veldig ubehaglig!)

Jepp, med mindre du har gigantiske ører.

 

Til slutt; Du må også være klar over at det tar en del timer før en hodetelefon spiller optimalt. Den må spilles inn, slik at elementet løsner.

Lenke til kommentar

oki :)

 

lover bedre og bedre.

 

men et spørsmål til. er de 100% lukkede, altså så og si luft-tette ?

 

det var enda et minus med koss 4aa, de var 100% tette, noe som gjorde hele huet utrolig varmt over lengre tid.

HP200 sitter behaglig løst og har en form får lufting, så jeg kan sitte med de i times vis uten å merke de engang.

 

og hva er den "optimale" måten å spille et headsett inn ?

 

(beklager hvis jeg surrer med stave leifer o.l, er en smule brisen enda ;) )

Lenke til kommentar

HD270 vil nok bli varme ja, som de fleste "circumaural" hodetelefoner (hodetelefoner som går rundt øret). En "lukket" løsning vil nok bli noe varmere enn en "åpen" selv om selv om den åpne også er circumaural. (At en hodetelefon er lukket/åpen betyr ikke at den må være circumaural).

 

Du burde absolutt prøve Beyerdynamics DTX800 hvis du ønsker mye bass! Dette er en åpen løsning.

 

Ingen ting slår en lukket circumaural hodetelefon til mp3 spiller'n om vinteren! Mulig lue eller ørevarmer også er behaglig om vinteren... jeg har ikke erfaring med det :)

 

Knut

Lenke til kommentar

ok. etter litt tenking så står valget mellom:

 

- Beyerdynamics DTX800

 

- Philips HP800

 

- Sennheiser HD270

 

 

hvilkene av disse vil best mht disse kriteriene ?

 

-Behaglige over lengre tid. ikke suger seg rundt hodet, eller presser som ei skrustikke.

 

-god lyd, og kan spille med god bass.

 

 

akkurat nå lener JEG mot DTX800, men er usikker. som sagt tidligere, så vil jeg ikke returnere ENDA ett headsett pga dårlig lyd / ukomfortable.

Lenke til kommentar

Du burde finne en butikk og prøve hodetelefonene! Uten å ha prøvd disse vil jeg tro at HD270 klemmer hardere siden den har til hensikt å dempe mest mulig lyd. DTX800 skal angivelig være komfortable, men det er jo individuelt. I tillegg har DTX800 som sagt rykte på seg for å gi mye bass.

 

Knut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...