Gå til innhold

ny P4 til ca 17k. Noen bedre?


Anbefalte innlegg

Et par kommentarer:

 

- Ekstra kabinettvifte er da ikke nødvendig da det følger med en 12 cm vifte i kabinettet.

- Hvorfor 2 forskjellige S-ATA disker? Ville heller valgt en raptor til systemfiler, og en STOR disk til filer. Alternativt 2 identiske disker i raid.

- Noe raskere minne?

 

Ellers ser det bra ut; Gudd løkk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et par kommentarer:

 

- Ekstra kabinettvifte er da ikke nødvendig da det følger med en 12 cm vifte i kabinettet.

- Hvorfor 2 forskjellige S-ATA disker? Ville heller valgt en raptor til systemfiler, og en STOR disk til filer. Alternativt 2 identiske disker i raid.

- Noe raskere minne?

 

Ellers ser det bra ut; Gudd løkk!

som sagt jeg er 1.gangs kjøper :blush: ...

ekstra kabinett vifte har jeg satt opp fordi det står at en 12mm er installert, men det er plass til en 8mm til, så da tenkte jeg at det måtte kjøpes utenom til å blase luft inn eller no???

-To forskjellige satadisker i tilfelle den ene krasjer...(ha back up på den andre av prosjektfiler) så er det vel strengt tatt å ta godt i med raptor disker eller?

Minnet har jeg byttet til dette

 

Takk for tipset :thumbup:

Lenke til kommentar
Det er et GT-kort som støtter SLI og har Dual DVI. Topp ytelse i alle tilfeller

2400 kr koster det ca der borte. Kjøp det, og du vil måtte betale ca 600 kr i frakt og toll, og vips, så har du jaggu meg betalt 3200 for et 6800GT PCIe...

kan du finne noe et 688gt kort med som støtter SLI og har dual dvi billigere noen plass?

så er jeg litt svak fo Nvida :love: og da...

Lenke til kommentar

Seriøst, jeg hadde kjøpt en annen kjøler enn boxed kjøleren til Intel P4 Prescott! Den kommer til å dure ivei på 3300rpm eller deromkring og være til ikke lite irritasjon...

 

Denne zalman kjøleren vil kunne kjøle ned selv en prescott :) Jeg hadde IKKE kjøpt en prescott uten en slik kjøler. Ihvertfall ikke når resten av maskinen koster 17000kr!

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Jupp, jeg snakker om den kjøleren som du setter oppå prosessoren. Det følger med en fra Intel, men det bråker relativt mye og kjøler ikke akkurat veldig bra. (30db, forvent temperaturer på 60-70 grader) mens viften jeg har linket til holder ca 20db og 50-60 grader. (full load tall).

 

Ps den prescott prosessoren du har valgt lager noe sånt som 90w varme. Med et par varme disker osv osv, så hadde jeg valgt å kjøpe den 80mm viften du hadde satt opp først, evt en 19-21db vifte.

Lenke til kommentar
Hmmz.. En ting til, før du bestiller, send liste med delene til webshoppen du bestiller fra og spør om delene du har valgt passer sammen. Hvis det blir noen kompatibilitetsproblemer så er det butikken som står ansvarlig. Gjør ting litt enklere hvis det skulle være noe. 

Bra Tips!!! :yes:

Men kan jeg gjøre dette selvom jeg ikke bestiller alt fra en plass?

Lenke til kommentar
Denne zalman kjøleren vil kunne kjøle ned selv en prescott  Jeg hadde IKKE kjøpt en prescott uten en slik kjøler. Ihvertfall ikke når resten av maskinen koster 17000kr!

men er det noe jeg bør passe på når jeg skifter ut vifta?

er det noe kjølepasta du kan anbefale eller er alle like gode? :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...