Gå til innhold

CPU problem ved noen oppstartinger

Kelben

Anbefalte innlegg

Hei, har hatt et lite problem med en CPU som ved noen oppstarter, enten det er "kald" start eller svenske knappen som blir brukt. Dette er en Intel P4 2667Mhz.

Feilen som skjer er at jeg havner i biosen i oppstarten med denne meldingen ved CPU settingen:

"During the last boot-up, your system hung for an improper CPU speed setting. Your system is now working in safe mode. To optimize the system preformance and reliability, make sure the CPU speed conforms to the specifications of your CPU."

Alt jeg får gjort der er enten å sette CPU Speed til 2667 eller manual speed, noe jeg ikke har prøvd siden dette vet ikke hvor jeg gjør eller skal da ikke være nødvendig, da farten på CPU'en SKAL være 2667Mhz.

Bare slutter biosen og PC'en starter opp igjen helt fint, bortsett fra mange andre ting da egentlig, men skal ikke ha noe med CPU'en å gjøre. (Blir kalt for "syndromet" :p )

Skal også sies at jeg tok en bios update en gang, som gjorde 1 eller 2 av IDE inngangene til hovedkortet ubrukelig, har ikke merket noe mer enn det som jeg kan fastslå er den's feil. Ved noen andre oppstarter finner den ikke USB keyboardet, men det tror jeg er feil med dårlig ledning/kontakt.

Noen som kan ha en forklaring på dette?

Aldri overklokket eller noe slikt.

Den var ikke sånn ifra jeg fikk den, men ganske fort.

Har ikke brydd meg særlig om dette, siden jeg har en ny PC som er mye mer stabil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For kjedelig å lese igjennom hele innlegget kanskje, vel kort sagt....

Jeg lurer på hva som kan være feilen når jeg får denne meldingen i biosen: "During the last boot-up, your system hung for an improper CPU speed setting. Your system is now working in safe mode. To optimize the system preformance and reliability, make sure the CPU speed conforms to the specifications of your CPU."

Mer spesifikt ovenfor i det lengre innlegget

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...