Fenwick Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Hei, vet ikke om dette er riktige forumet og poste i men. Har en hissig fyr på telefonen fra NRK som ringer titt og ofte, fordi han vil inn i leiligheten å se om vi har TV. Dette er igrunn ganske provoserende.. Tviler på lisensfolka fra NRk har noen slags myndighet til å kreve å få komme inn. Har faktisk ikke TV heller, men et ekstern TV-kort. Men det er faktisk ikke relevant, for om jeg hadde TV hadde jeg ikke betalt den likevel, NRK som er en såkalt reklame-fri kanal, bomarderer seerne med reklame unde f.eks sportsendinger. Noen som vet hvordan man blir kvitt litt overivrige lisensfolk? Hørte forreste at de har provisjonslønn etter hvor mange nye linsenskunder de klarer å oppdrive.. Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 (endret) Det er jo bare til å ikke ta telefonen når han/hun ringer. Møter de på døren så lukk igjen (med mindre de har politiet med seg, noe jeg tviler sterkt på de har) Endret 26. november 2004 av EskimoBob Lenke til kommentar
likferd Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Be ham høflig men bestemt om å aldri ringe deg mer. Om det ikke virker, kontakt kontoret der han jobber og si du blir telefonterrorisert av denne personen. Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 letteste måten å bli kvitt de er å betale 1900,- i året... når du sier han ringer ofte, vil det si en gang i måneden eller en gang i uka? Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Dersom du ikkje har tv så er det vel bare å slippe han inn. Så er du kvitt han etter det. P.S Du har din fulle rett til å nekte han å komme inn. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Han har ingen rett til å verken få komme inn til deg, eller trakassere deg per telefon. Neste gang han ringer, fortell han at du er lei av trakasseringen og vil politianmelde han om den fortsetter. Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 (endret) Avtal en dag han kan komme neste gang han ringer. Bare ta ut Tv kortet og legg det hos en kompis i mellom tiden. Evnt. Gjør som de andre sier. Offtopic: En arbeidskollega fikk helt hetta en dag Nrk bilen stod på utsiden av huset hans, da han ikke hadde betalt lisens på 10 år. Når de banket på tilstod han sine synder med engang. NRK folka ble helt paffe da de var fra lokal tv kun ute etter en kommentar om noe som hadde skjedd i nabolaget :!: Endret 26. november 2004 av Aeternus Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 ville bedt vedkommende *masse banneord*. neida, spør om å få snakke med sjefen hans om den plagsomme oppførselen. verdt et forsøk... gjelder lisensen på tv-kort også? regner med det siden det er tuner på det, men jeg er ikke sikker. Lenke til kommentar
sdasdsad Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Onkelen min skulle få en tv til å "forsvinne" etter at bestemora mi lenger ikke skulle ha den. Så han sa til nrk at tven ble gitt bort til et loppemarket. De ble helt gale, nrk må ha konstant kontroll på hvor tver blir av. Forhandlere bruker sende inn info om folk som kjøper tv, eller gjaldt det videomaskiner?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå