Gå til innhold

Er denne god nok til nyere spill...

Anbefalte innlegg

Er ei stund siden eg kjøpte stasjonær sist, så her trengs det hjelp!

Har sett litt på diverse forslag, og tilpassa den litt etter behov (det kan aldri bli stort, nok, men liksom...) og pris. Har ikkje lyst å komme over 9000.

Her er delene (Komplett) (Oppdatert til siste ver. med 939 ting)

Eineste eg er usikker på er skjermkortet. Trur ikkje Hovedkoretet støtter PCI-E... Om det ikkje gjør det, er det nokon bedre alternativer til 1500-2500kr?

Skal ha skjerm også, men denne må vente. Kom gjerne med forslag likevel ;)

Endret av marzhal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Kva er den største forskjellen når det gjelder RAM?

EDIT:

Og det er vifte med til CPUen (Boxed)? Og bør eg kjøpe kjølepasta også?

Den jeg satt opp er kjappere og kjøligere. Så lenge prosessoren du kjøper er boxed trenger du ikke bekymre deg for kjølepasta. Slike vifter har alltid et lag med kjølende pasta eller filt.

Lenke til kommentar

skjermkortet du har valgt er av typen PCI-E og passer ikke til det hovedkortet...

selv ville jeg gått for et socket 939-hovedkort og en socket 939-cpu...er ikke så veldig mye dyrere...

om du har tid til å vente kan du velge et nForce4 hovedkort og beholde skjermkortet...om ikke kan du gå for nForce3 og velge deg et AGP-skjermkort...

du bør også vurdere å heller gå for corsair-minne!:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Skjermkortet er bra til f.eks Hl2? Har aldri prøvd/hørt om PowerColor skjermkort...

Jepp, det klarer alle nåværende spill grei. I alle fall om det andre i maskinen holder et visst nivå.

Lenke til kommentar
skjermkortet du har valgt er av typen PCI-E og passer ikke til det hovedkortet...

selv ville jeg gått for et socket 939-hovedkort og en socket 939-cpu...er ikke så veldig mye dyrere...

om du har tid til å vente kan du velge et nForce4 hovedkort og beholde skjermkortet...om ikke kan du gå for nForce3 og velge deg et AGP-skjermkort...

du bør også vurdere å heller gå for corsair-minne!:)

Hvilket er best:

MSI GeForce 6800LE 128MB

eller

PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB

om eg velger 939 kort (hadde det i utgangspunktet), så blir det litt meir enn det eg hadde planlagt.

Corsair-minne er allerede putta i kurven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...