Gå til innhold

defekt hk-hva skal jeg skrive?

Deadringer

Anbefalte innlegg

hei.

jeg har kjøpt et hovedkort fra psdata, snart 3 månder siden, som har sluttet å fungere skikklig. først konka nettverksporten ut, og nå henger pc'en seg.

har derfor tenkt å kreve et nytt pga reklamasjon.

det jeg lurer på er om dette er ok å skrive i mailen jeg sender?

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Innholdet virker ok, selv om jeg ikke hadde skrevet det slik selv.

Synes du skal bestrebe deg på å ha riktig setningsoppbygning og store bokstaver i begynnelsen av setningene. Dersom du legger ut brødteksten kan jeg redigere den for deg :roll:

Det punktet med formatering burde du utelate eller så bør du sjekke om det hjelper først. Dersom det hjelper så er det jo ikke noe galt med hovedkortet.

Uansett må du helt sikkert sende inn hovedkortet og da vil det bli testet.

Lenke til kommentar

dette skal jeg skrive.:

hei

for 2 måneder siden kjøpte jeg en pakke pc deler fra dere. En av delene jeg bestile var et Asus kt880 hovedkort. Dette hovedkortet sluttet å fungere for en uke siden. Først sluttet nettverksutgangen å fungere, så sluttet printertilkoblingen å fungere og nå får jeg ikke skrudd på pc'en i det hele tatt. Slik er uakseptablet og jeg krever å få tilsendt et nytt hovedkort fra dere!

er dette ok?

har aldrig send tilbake noe på reklamasjon før :(

det står i det norske lov verket at de må sende et nytt?

jeg har jo mottat et kort som har blitt defekt uten at jeg har noe med skaen å gjøre etter bare 2 måneder!

Lenke til kommentar
Hei

for 2 måneder siden kjøpte jeg en pakke pc deler fra dere. En av delene jeg bestile var et Asus kt880 hovedkort. Dette hovedkortet sluttet å fungere for en uke siden. Først sluttet nettverksutgangen å fungere, så sluttet printertilkoblingen å fungere og nå får jeg ikke skrudd på pc'en i det hele tatt. Slik er uakseptablet og jeg krever å få tilsendt et nytt hovedkort fra dere!

Meget bra, eneste jeg reagerte på var siste setning. Kanskje ikke det lureste man gjør å skape en "fientlig" holdning. Fjern i hvert fall utropstegnet.

Noe helt annet er hva man skriver dersom de avviser reklamasjonen.

Siste setning kan f.eks. lyde:

Dette er en mangel ved hovedkortet og jeg vil derfor ha tilsendt et nytt.

Med vennlig hilsen

Headclever

[Eneste innsigelse jeg kan tenke meg at du blir møtt med er at dette skyldes statisk elektrisitet som du selv har påført ved montering. Den påstanden er det ikke så lett å argumentere mot. Men sansynligvis går det greit siden det er innenfor garantitiden til produsenten.]

Lenke til kommentar
ok! kjempe flott! takk for hjelpa!

hvis statisk elektrisitet er grunnen, hadde kortet sluttet å virke 2 måneder etter at jeg satt sammen pc'en da?

ja, det er mulig. statisk elektrisitet kan være grunnen til "senskader". du tjener på å være høflig ovenfor webshop. de vil antagelig ta inn kortet og teste det. om de kommer til samme konklusjon som deg, vil de sende ett nytt kort tilbake til deg. om de ikke kommer til samme konklusjon, og du mener fremdeles du har rett, da er det på tide å slå i bordet. men som sakt, vær høflig så lenge det lar seeg gjøre.

Lenke til kommentar

Du kan jo skrive at du har overklokka. Det vektlegger de nok når de vurderer reklamasjonen ! De vet hva slags HK du sender inn for PS Data leser denne tråden.....

...... Jeg synes du skal glemme å reklamere når du har overklokka. Kjøp deg heller et kort som er bedre egna for klokking når du leker med ilden.

Lenke til kommentar

Det du skriver mot slutten, at iht Norsk lov.....kreve nytt, uakseptabelt osv.

Er ganske unødvendig hvis du spør meg.

De har vært borti dette før og vet hva de skal gjøre.

Hold en hyggelig tone, forklar hva som har skjedd/skjer og eventuellt det du har av informasjon som kan hjelpe de med å finne ut hvor feilen ligger.

Enkelt og greit.

Endret av Blacksheep
Lenke til kommentar

Selv synes jeg hele dette opplegget virker som om det er et barn som vil klage på et kort. Om du har overklokket kortet kan du vel ikke klage på det? Det kan vel også være mange årsaker til at pc'n "henger seg", uten at det må være HK'et som er defekt... Nei, synes du er langt ute på landet, men det er vel bare min mening kanskje?

Lenke til kommentar

Ingen grunn å skrive såpass "opphisset" som du gjør, eller å gjøre unskyldninger. Webshoppen er ikke din fiende, og du er heller ikke deres. Bare forklar raskt og greit at der er en defekt på kortet som har manifitert seg over tid, forklar hva denne defekten er, og fortell at du ønsker å sende kortet i retur for et erstatningskort.

Slik ville jeg kanskje skrevet det:

-------------

Hei,

Jeg kjøpte for ca 2 mnd. siden en del komponenter av dere, inkl. et Asus kt880 hovedkort. Dette har det oppstått en del problemer med som jeg er sikker på stammer fra en defekt i kortet. Først oppto det problemer med nettverksinntaket, så sluttet printerporten å fungere, og nå til slutt har ikke maskinen kunnet boote opp i det hele tatt. Jeg ber at dere sender meg informasjon om hvor kortet skal returneres for et erstatningskort, eller om det evt. er mulig å returnere det direkte til dere i butikken.

Med vennlig hilsen

-Undertegnet

---------------

Det er ingen grunn til å gå noe hardere til verks enn dette ved mindre butikken evt. skulle vise seg å være uvillig til å samarbeide. Husk i et slikt tilfelle på at det er butikken som har bevisbyrden på at du har mihandlet kortet, og ikke du. Med andre ord har de ingen sak ved mindre du enten tilstår å ha modifisert eller behandlet kortet utenfor kortets normale bruksområde, eller om de finner åpenbare fysiske skader på kortet.

Det er dog vert å nevne at kortet kan returneres fra butikken til deg igjen om det påvises at det ikek finens faktiske feil. Da vil også du stå annsvarlig for evt. arbeid og frakt. Derfor bør du sjekke alle andre sanynlige feilkilder før du sender kortet i retur. Jeg ville først av alt tatt en reset av CMOS og sjekket om du før noen error-beeps, eller lys på diagnose-bracketen via USB (for de HK som har dette).

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Har du prøvd å legge inn windows på nytt?

Det hender at portene slutter å virke pga Windows uten at det er noe galt med kortet.

Hvis du har prøvd å legge inn windows på nytt så skriv det slik at de vet at du har prøvd.

har prøvd dette, det hjalp ikke. har sett over det du skreiv også stigma og det var til bra hjelp.

mailet til psdata i går, men det kan se ut som at jeg har driti meg sikklig ut!

tok ut alt i pc'en i går(bortsett fra ledninger og slikt) satte inn igjen og nå er det ingen problemer lenger(ikke enda i alle fall)

kan se ut som at noe har sitti løst inne i pc'en.

jeg fikk svar fra psdata i dag, og i mailen jeg sendte tilbake forklarte jeg dette.

håper bare de ikke blir sure fordi jeg ikke sjekket dette :cry:

tok det som en selvfølge at kortet var defekt pga nettverks utgangen sluttet å virke, noe jeg ikke gidder sende inn kortet for(pga jeg har et annent som jeg har satt i)

uansett!

takk for hjelpa.

jeg skriver på nytt om det er flere problemer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...