Gå til innhold

kan det være hovedkortet som er grunnen?

Deadringer

Anbefalte innlegg

pc'en min har begynt å henge seg 100%

den bare stopper opp, og jeg må restarte.

dette skjer uten vidre nå å da. noen ganger etter at den har stått på i 6timer og noen ganger etter 2min

det skjer ikke så ofte at det irriterer meg enda(3ganger om dagen ca) men jeg vil gjærne ungå at det skjer.

kan det være hovedkortet som er defekt?

for en måned siden sluttet også bare den innebygde nettverks utgangen og virke.

har ikke hatt noen andre problemer enn dette, så jeg trudde først det var et virus, men det ser ikke sånn ut sad.gif

noen som har noe anelse?

har et slikt hk https://www.psdata.no/ps.asp?it=107509&mlevel=

ps: har overklokket, men har nå klokket ned igjen. trur ikke det er det som er probleme pga cpu'en var aldrig varmere enn ca 45grader

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært andre her hvor symptomene begynte som feil ved innebygde nettverkskortet. Åpne opp og sjekk om ingen av kondensatorne er skadet. kan hende de monger ut. Ellers, test med annet minne og skjerkort. Og som alltid, reinstaler windows. legg inn nyeste bios også. funker ikke dette er nok hk'et ditt på vei adundas tror jeg.

Lenke til kommentar

Pc'en som blir brukt på jobben sluttet å virke, og da begynte det med at det integrerte nettverkskortet sluttet å fungere, så med at den rett og slett brukte 100% av systemresurssene til enhver tid, maskinen er nå byttet ut. Han IT karen som var på jobben mente at det var virus som ødela det.. Maskinen var forøvrig en P4 1,6ghz, noe mer en det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Han IT karen som var på jobben mente at det var virus som ødela det..

Hehe.

Standard svar på hardware-feil vi ikke har peiling på:

"Hvorfor fungerer ikke pc'en min?"

"Du har fått virus. Vi må kassere pc'en din. Håper dette blir en lærepenge på at du ikke skal åpne vedlegg."

"Ja, men... Det lukter jo svidd av den..."

"IKKE NOE MEN!"

Endret av shabador
Lenke til kommentar

Tja, har vært borti lignende problemer før faktisk, dette når jeg overklokket ganske heftig (250Fsb *11 på 2.05Vcore) da sluttet en del komponenter å fungere.

Sjekk Bios, så tar du og Load Failsafe Configuration (eller noe sånt), eventuelt resetter bios og setter alt på standard hastighet.

Funker heller ikke dette så prøv å bytte pci spor og sjekk om det integrerte nettverkskortet er disablet, det skal lyse gult om det er kobling mellom 2 enheter.

Lenke til kommentar

nettverkskortet blei først satt inn etter at det integrerte kortet slutta å fungere.

hadde bare overklokket 10% så jeg trur ikke det kan være grunnen, men jeg kan jo prøve.

hvis jeg resetter bios, trenger jeg vel ikke installere alt på pc'en på nytt? hd blir vel ikke formatert? kanskje duymt spørsmål men jeg har aldri trengt å resette den før

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...