Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

spille på lan


Anbefalte innlegg

Leier en leilighet, så vi er litt usikre på hvordan nettverket er lagt opp her. og ikke har jeg noe særlig peilnig heller.. Men det står en server nede i kjelleren som vi er koblet til..

Når vi sender ting til hverandre over msn går det lynhuritg, altså går dette over lan og ikke over internett. kult, tenkt vi og ville spille need for speed mot hvorandre. En satt opp host, og jeg fikk opp denne på min pc, men da jeg klikket "koble til" fikk jeg bekjed om at linja var brutt.. Noen som har peiling på hvordan vi vi kan fikse dette?

 

Lurer også på om det er noen mulighet for at vi kan få tilgang til hverandres delte mapper? Uten å måtte gjøre noe med oppsettet av nettverket, da..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, det med att dere ikke kan spiller er jeg ikke sikker på hva er..

Kan jo være det att den server'n dere er koblet til har stengt den "porten" NFSU(2) bruker...

:)

 

Men får å dele mapper... Gjør du følgende..

1. finn den mappen du vill dele(altså som folk skal få lov til å gå inn i å hente alt der)

2. Høyreklikk å velg egenskaper/properties.

3. Gå på Deling.

4. Merk av: Del Denne Mappen På Nettverket

5. Velg et navn på resursen. Altså rett å slett velg hva navnet på mappen skal hete.:)

6. Hvis du vill at de andre på nettverke skal kunne slette innholdet i mappen merk av: Tillat at nettverksbrukerene endrer filene mine.

Hvis du ikke vil at de skal kunne endre/slette innholdet merker du ikke av.:)

 

Hvordan kan de andre hente Filene du har delt?

Svar:

1. Gå på [start]

2. Klikk på Run (eller Kjør, avhenging av EN el NO version av Windows)

3. Skriv: \\ip

4. IP er datamaskinen adresse!..

5. Da vill det sprette opp en mappe som viser alt du har delt :)

 

For du det til?

Problemer?

Bare å spørre:)

Lenke til kommentar
grunnen til at spillet ikke virker kan ver at enten har dere en cracka version av spillet som ikke funker skikkeli over LAN.

Jeg har hørt at NFSU2 skal virke over LAN, selv om det er cracket. Stoler på min kilde, så det er ikke spillet som er problemet.

Joda, skal funke med cracka version..

Har cracka selv jeg, kan spille helt fint over lan :)

Så det skal vell funke :)

Lenke til kommentar

 

Men får å dele mapper... Gjør du følgende..

1. finn den mappen du vill dele(altså som folk skal få lov til å gå inn i å hente alt der)

2. Høyreklikk å velg egenskaper/properties.

3. Gå på Deling.

4. Merk av: Del Denne Mappen På Nettverket

5. Velg et navn på resursen. Altså rett å slett velg hva navnet på mappen skal hete.:)

6. Hvis du vill at de andre på nettverke skal kunne slette innholdet i mappen merk av: Tillat at nettverksbrukerene endrer filene mine.

Hvis du ikke vil at de skal kunne endre/slette innholdet merker du ikke av.:)

 

Hvordan kan de andre hente Filene du har delt?

Svar:

1. Gå på [start]

2. Klikk på Run (eller Kjør, avhenging av EN el NO version av Windows)

3. Skriv: \\ip

4. IP er datamaskinen adresse!..

5. Da vill det sprette opp en mappe som viser alt du har delt :)

 

Ja.. det visste jeg egentlig.. men jeg får ikke opp mappene.. hva slags ip skal vi bruke? Står nå til å motta ip automatisk.. har prøvd med maskinnavn, uten hell..

Lenke til kommentar
Hmm, du kan jo finne ip'n til datamaskinen ved å skrive i cmd.

ipconfig

:)

takker for det..

Men det dukket opp et rart problem..

Det var en som som fant min maskin, men jeg finner ikke hans..... Han som fant min, fant ikke tredjemann. Forslag til det også, kanskje? :whistle:

Vell, det kan hjelpe og Innstalere Nettverk på alle maskinene på nytt;)

Bruker gjøre det av å till når det oppstår problemer.....

Men av og til er det 1 eller 2 som kan ta en god stund før de finner de andre i nettverket..

 

 

NB!:

Sjekk om Windows Brannmur er på!

Slå den av.. Eller's kan dere ikke dele!

Dette kan være problemet at noen ikke finner noen..:)

Sjekk det først :)

 

:dribble:

Lenke til kommentar
Vell, det kan hjelpe og Innstalere Nettverk på alle maskinene på nytt;)

Bruker gjøre det av å till når det oppstår problemer.....

Men av og til er det 1 eller 2 som kan ta en god stund før de finner de andre i nettverket..

Prøvde å gå på "instaler lite kontornettverk" nå.. regner med at det var det du mente.. Nå får jeg opp hans maskin under "vis maskiner i min arbeidsgruppe", men jeg får ikke tilgang til maskinenen. Selv om han deler mapper..

Han har ikkeSP2, så brannmuren er ikke problemet.

Lenke til kommentar
Vell, det kan hjelpe og Innstalere Nettverk på alle maskinene på nytt;)

Bruker gjøre det av å till når det oppstår problemer.....

Men av og til er det 1 eller 2 som kan ta en god stund før de finner de andre i nettverket..

Prøvde å gå på "instaler lite kontornettverk" nå.. regner med at det var det du mente.. Nå får jeg opp hans maskin under "vis maskiner i min arbeidsgruppe", men jeg får ikke tilgang til maskinenen. Selv om han deler mapper..

Han har ikkeSP2, så brannmuren er ikke problemet.

Hmm, kjenner en som hadde samme problem, han ble vist i nettverket, men ingen kunne få inn på han.. Ikke før han hadde formatert pc'en.. :no:

Men vi bruker DC++ for å dele filer på nettverket ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...