B4stian Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 Det farlige med branner er røyken ikke flammene. Brann i datamaskin Den printer jeg ikke ut.. Jøss.. lenge siden jeg har sett deg har på forumet Jon. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Jeg har hatt pcen min(se signatur) på i mer eller mindre tre uker nå, bortsett fra en restart hver morgen. Pcen står og koser seg med eMule og har det bra(bortsett fra at den klikket i dag av en annen merkelig grunn da....får ikke starta win98 se: her) Men jeg mener det er rimelig trygt, men jeg anbefaler å ha overspenningsvern, for da eliminerer du ivertfall noe fare. Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 En gang når jeg kom hjem så luktet det svidd. Så at det kom røyk ut av kjellerdøra. Løp raskt ned og det ver tett røyk over alt. Dro bort til pcen og så at det var der røyken kom fra. Skrudde av sikringen til hele rommet og luftet godt i en time eller 2. Brannvaslerene hadde ikke blitt utløst. Røyken var luktfri og hvit. Tilslutt åpnet jeg pcen og hele hovedkortet var svidd og nesten smeltet ved hovedkortet. Fant ut at jeg hadde glemt å sette i cpuvifte-kabelen når jeg hadde støvsugd pcen fett før jeg dro. Dette var 2 timer før jeg kom hjem. Konklusjon: pcen kan bare begynne å ryke og ikke brenne! ellers hadde jeg bare flaks! Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Det farlige med branner er røyken ikke flammene. Brann i datamaskin Den printer jeg ikke ut.. Jøss.. lenge siden jeg har sett deg har på forumet Jon. Ja bastian, har da litt annet å finne på Har for det meste gått over til å drive med musikk Men er da innom en gang i blant. Lenke til kommentar
wotg Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Mine pc`er står på 24/7. Jeg har kun en gang opplevd problemer pga. lang kontinuerlig driftstid. Det var da jeg hadde en dårlig vifte på CPU kjøleren, det så ut som om viften hadde "smeltet" Ingen skade hadde skjedd pc`en bare skrudde seg av. Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 CRT skjermer derimot en en stor brannfelle hvis de står på ubevoktet. Jeg slår bestandig av skjermen min når jeg ikke bruker pc'n. Er det nok å skru av skjermen med bryteren, eller bør man trekke ut kontakten? Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) en ting skal du ha klrt for deg DRA UT LEDNINGEN VIS DU HAR Q-TEC ehhm, Ja, gjør det Min var avslått (hadde ikke Wake on lan) den slp seg på jeg voknet av deltan 120x120, Det sto en stor røyk sky ut av døra på kabinettet mitt , og alle vat vell ossen svidd HK,Ram og skjermkort lukter jeg bar den ut døren gikk og la meg og hentet \ fikset på den neste dag... Mindre ålright ass, det eneste som funka var PSU og cpu (+ Ide tinga) Endret 27. november 2004 av Chris_p4_2.8@800 Lenke til kommentar
Snask Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Tror du bedrifter slår serverne sine av om natta? (og nei, det er ikke alle som har hitech brannslokkingsutstyr i serverrommene sine). De har som regel bare et kjøleanlegg. Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 CRT skjermer derimot en en stor brannfelle hvis de står på ubevoktet. Jeg slår bestandig av skjermen min når jeg ikke bruker pc'n. Er det nok å skru av skjermen med bryteren, eller bør man trekke ut kontakten? Slå av , Vis det lyner og du ikke har overspennings vern så dra ut kontakter Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Ehm.. nå er det sånn at serveren har en q-tec psu da.. Lenke til kommentar
Mjauritz Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 karen må ha hatt noe hot stoff på maskinen. :!: Lenke til kommentar
petterg Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Det skal veldig mye varme til før stål og aluminium brenner. Hvis det tar fyr inni maskina kan det brenne helt ut uten at noe utenfor kabinettet tar fyr. Vil du være helt sikker kan du jo sette maskina på et tykk metall plate som er litt større en selve kabinettet og montere en gnistfanger bak vifta. Brannfaren i pc sammenheng er skjermen. Skru av skjermen om natta så er du trygg. Er du paranoid kan du montere en røykvarsler like ved maskina. Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Husk å skru av skjermen i det minste for den trenger jo ikke stå på midt på natta... Lenke til kommentar
srbz Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 jeg har en server (gammel skole pc) den står på helle tiden og det har aldri skjed med meg og har aldri hørt at det har skjed med noen. hvis du er virkelig red kan du sette på et støv filter så sjansen blir enda mindre. Samme her. En kompis av meg har gjerne pcen på noen måneder i strekk. Jeg pleier max 2 uker, som regel mindre. Lenke til kommentar
nilsjohanole Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Brann? Har hatt 2 branner i PC siste 15 år: På jobben: full fyr i en memorymodul. Masse røyk, men ingen varme utafor boksen. Mye folk tilstede da det skjedde til å slå av PCn. Hjemme: I ferien for to år siden, PCn avslått, men i kontakten!! Lynnedslag. Poweret var ganske utbrent, men huset var uskadd.. Går aldri fra en påslått PC etter dette. Lenke til kommentar
runela Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Det kommer litt ann på... husk i vertfall og slå av skjermen... det er mye større sjangse for at den tar fyr. Men jeg tror ikke det blir og brenne av at du har på pcen så lenge den er forsvalig fri for støv og at komponentene ikke er skadet og satt inn på riktig måte.... Pappa jobber hos de som leverer kraft her... De har pcer stående på døgnet rundt.... da snakker vi liksom ikke om en server og en pc men en 10 servere og 50-60 pcer... de har ikke hadd noen branner Men det kan jo være en tanke på at det kan brenne... ingen ting er 100% sikkert... serlig gamle skjermer og tvaparater. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 som sagt, der jeg jobber har vi ganske mange tusener av servere, vi har aldri opplevd brann - og har vært vi i bransjen siden femtitallet... Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Det går nok greit. Servere står jo på hele tiden de. Har aldri hørt at et telenor lokale har brent ned f.eks. Dessuten så har nok ikke flammene noen vei å gå inne i et kabinett. Ikke så veldig mye som er lett tennelig heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå