alphalinux Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Jeg har et oppsett med Atlon XP 2600+ og Spire WhisperRock CPU-Vifte. Bruker en generisk kjølepasta fra CoolerMaster. Selv i Bios med CPU klokket til @2000+ og sidelokket fjernet ligger temperaturen på 53-56C (Systemtemp rundt 24C) Dette er vel ikke normalt? CPU-vifta spinner mellom 2500-2600 RPM. Noen som har noe tips? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 spørs om ikke kjøleren er alt for slapp og pastaen ikke helt bra. er du sikker på at du har montert alt riktig? om du investerer i en sånn: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=CNPS7000BCU og en tube artic silver 5, samt at du sjekker opp at du monterer alt som det skal monteres (med pasta, rengjøring osv) så tipper jeg du kan kjøre alt som det skal kjøres. dvs. 166*11,5 om det er barton cpu (tror jeg) Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Det ville jeg også gjort, du får nok klokket den opp i 2,2 ghz elns hvis du heldig. Lenke til kommentar
kelvarnsen Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) Jeg har et oppsett med Atlon XP 2600+ og Spire WhisperRock CPU-Vifte. Bruker en generisk kjølepasta fra CoolerMaster. Selv i Bios med CPU klokket til @2000+ og sidelokket fjernet ligger temperaturen på 53-56C (Systemtemp rundt 24C)Dette er vel ikke normalt? CPU-vifta spinner mellom 2500-2600 RPM. Noen som har noe tips? har også en amd xp 2600+ og temperaturen er rundt 57 grader med kabinettet åpent. er ikke sikker på hvilken vifte som kjører, men har ikke rørt maskinen etter at jeg fikk den(utenom litt rengjøring). var opp mot 60 grader med lukket kabinett. jeg kjøpte maskinen fra multicom, da burde vel kjøleribba være korrekt plassert? tror dere det er kjølepasta mellom cpu og ribba, eller er det en slik pute? eller er det kanskje ikke noe som helst? vifta fulgte med maskinen, så den er sikkert ganske dårlig. bør jeg kjøpe ny, eller smøre på litt kjølepasta(goop?)? edit: vil forskjellige spill "fryse" under forskjellige temperaturer? jeg har problemer med lotr:battle for middle earth og c&c generals, men alle andre spill fungerer fint. de to nevnte, derimot, har en tendens til å fryse(bildet fryser og jeg må reboote maskinen). Endret 26. desember 2004 av kelvarnsen Lenke til kommentar
sebbern Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Har samme cpu.. Ligger på 52 grader i load.. Og 53 etter en times spilling Har da Sunbeam viftestyring med 4 stk papst 19 db vifter.. 45 m/3 pr time på hver vifte. en som blåser inn på sida, og en som blåser inn framme. og 2 som blåser ut bak Betalte 240 kr for viftestyringa.. Kan regulere hastighetetn på hver enkelt vifte. Er bare å anbefalle.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå