Gå til innhold

sidekritikk til pressentasjonscd i html

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke lagd linken slik at det blir c:\programfiler\ osv men rett til fila i samme mappa.

Jeg prøvde å kopiere filene til ett annet sted på hardisken og linkene fungerte.

linken viser til index2.htm og når jeg skriver /index2 på nettet kommer siden fram men ikke via linken.

http://www.aasmund.mscon.net/kin

kan det være mscon serveren som er klikk?

EDIT: Jeg fant det plutselig ut... tror jeg.

Må ikke ha stor skrift i linken. tror jeg

Edit: ja det var bare det. vel, får endre tråden til kritikk da.

Noen forbedringsforslag?

Endret av Åsmund
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble litt i villredet her, men presentasjonsCD? Hvilken CD? Sikkert jeg som ennå er trøtt :blush:

Kjører Opera 7.54 og finner følgende kritkk:

• Liker egentlig ikke at sider popper opp, får litt klaustrofob.
  • Jeg må scrolle to cm for å få sett hele innholdet, dette burde rettes, ikke fordi jeg må se hele siden, men fordi det ser mye penere ut.
  • Klikker jeg på aasmund.mscon.net så åpner det seg en diger og fæl side, som jeg må scrolle både hit og dit for å se.
  • Stor forbokstav på Startsiden, men ikke på de andre.
  • Headeren kunne kanskje vært litt mer synlig, nå virker den mer som en bakgrunn, men det er kanskje innholdet som er viktigs?

Ikke all verden å gi kritikk på men har i hvert fall forsøkt. Litt rotete tekst også, del gjerne teksten opp i noen avsnitt, med luft. Ellers så var det i og for seg slik en slik greie skal se ut, ikke noe high-tech-greier, men rent, med konservative linjer og farger.

Lenke til kommentar

• Fæl mouseover i menyen. Menyen var i det hele tatt ikke særlig vakker
  • JS-popup-ting som stenger ute 10% av besøkende
  • Ingen doctype! I tillegg er det 5 feil ved tvungen HTML 4.01-validering
  • Menyer skal være satt opp som lister, og i hvert fall ikke som en tabell!
  • Likte ikke helt fargene :\

Lenke til kommentar

ok takker for respons, skal se hva jeg kan rette opp, satt litt fast.

Siden skal hovedsakelig fungere i IE.

Det er en pressentasjonscd for kin, som ho kan bare dele ut. Målgruppa bruker mest sansynlig IE, men har fåt den til å fungere i opera og, men ikke helt perfekt.

Klarer ikke helt å få til validering. Det med linkene skal jeg fikse på.

Det jeg ikke skjønner her er hva dere mener med: 5 feil, og at teksten skal være som liste. Mener dere bare skrive på vanlig måte eller er det noe ala tabell jeg skal sette opp?

edit: linkene er bare test linker og slik derfor var mscon satt der og litt annet småtteri som jeg skjønner.

foresten, hva skal jeg gjøre for å få det likt i ie og opera?

Er foresten litt lufte fra toppen av headeren og toppen av siden og, som det ikke skal være.

Endret av Åsmund
Lenke til kommentar

Bra design, ikke så bra brukervennlighet.:)

Her er hva jeg synest ved første øyenkast..

Ungå splash screen dvs ikke ha den "intro" siden der du må klikke på logoen for å komme videre.

Du bør ha en sikkerlig logo og navnet på bedriften som banner på sida, kanskje bruke det bilde du har der allerede som et bakgrunnsbilde og når du trykker på LOGOEN så kommer du tilbake til hoved siden.

Du bør også sette linken til åsmund.mscon.net til targer _blank, så den vil oppne seg i et nytt vindu (Jeg ville ha droppet å ha linken på menyen der, istede ville jeg ha hatt en liten linje nederst der d står "Webdesign: Åsmund Nordalen" med muligher for å klikke på navnet ditt for så komme til aasmund.mscon.net) .. Husk a folk kan være svaksynte og/eller kan bruke andre nettlesere som gjør at fontene bytter litt størelse, sørg for at siden "støtter" at folk kan forandre størelsen på teksten i internet exploreren og at ikke siden blir helt f***a :)..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...