Gå til innhold

Vannavkjølingsprosjekt = "ferdig"

Anbefalte innlegg

Nå er jeg endelig "ferdig" med mitt vannavkjølings prosjekt! Har holdt på en stund nå og det har tatt en god stund pga eksamensperiode osv...

Har testa å klokke den litt men kom ikke lenger enn til Athlon t-bird [email protected] (11*144). Den boota lett på 1606, men den krasja i 3DMark2001SE. Idle tempen er ca. 31 grader og max load ca 34-35 så tempen er ikke noe problem... Har mistanke om at det er minnet som ikke er med på dansen?

Er det noen som har andre forslag om hva som kan være problemet ev bekrefte mine mistanker? Og er det noen som har noen forslag til hva som kanskje kan være en bedre instilling på multiplyer/FSB? Bør kanskje legge til at på minet står det Twinmos, men jeg bestilte egentlig vanlig original ram(komplett) og jeg har hørt at det ikke er den "gode" ramtypen til Twinmos!Stemmer dette? Kjører også minnet på cas2...

Og en ting til! Tidligere hadde jeg en Globalwin CPU-vifte som bråka noe sinnsykt(46db)! Pga dette har jeg aldri hørt noe annet en den. Og nå som vannavkjlinga er på plass merka jeg fort at både vifta på GPU og North-bridge også bråker noe sinnsykt! Er det noen som har noen tips om hva jeg kan bytte ut disse viftene med! Skal ikke vannavkjøle disse enda...

/steinih :grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle seff ha vannavkjølt dem oxo, men gidder ikke det enda da jeg har holt på en stund med dette...

Har tenkt til å sette på nye kjølere på GPU og North-bridge, men jeg er ikke sikker på hva jeg skal bruke. Førstepri form meg nå er å bli kvitt støyen! Mer klokking får komme i andre rekke!

PS! Har tenkt til å bygge nytt system i løpet av sommeren så jeg har ikke tenkt til å klokke livet ut av min gamle sliter

Er det noen som har noen tro på at Thoroughbred kommer til Norge i løpet av Juli/August? Gjør den ikke det er det mulig jeg satser på Nothwood...

Lenke til kommentar

Vel, FSB'en din er helt kurant. Mitt system kjører noenlunde stabilt på 148mhz FSB, men jeg liker å holde meg på 144. Den andre maskina mi er bare luftkjølt, så der overklokker jeg ikke i det hele tatt... Liker ikke luftkjøling i det hele tatt, det bråker, og kjøler bare grusomt.

En annen ting, så vidt jeg vet får du ikke CAS2-RAM fra Norkom. I blant hender det at de sender ut CAS2 TwinMOS-brikker selv om du har bestilt CAS2.5... men det er bare hyggelig :wink: Spesielt med tanke på at de ikke holder noe CL2-DDR på webben sin. Og TwinMOS er kjemperam, det.

EDIT: Sjekket nettop, og det ser ut til at de faktisk HAR fått CL2-DDR på webben... My bad.

Soltek SL75 DRV4

XP1700+@1900+

3x128mb Kingmax DDR 266mhz CAS2

Vannkjøling m Swiftech CPU-kjøler, Eheim 1048, Hayden 676 radiator, og 10l vanntank. :razz:

Gainward GeForce4 Ti4600 @322/743

Chieftech Dragon Black fulltower

Eizo F931

[ Denne Melding var redigert av: TVPR på 2002-05-30 17:10 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...